یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کسب و کار دیجیتال

وجود لندتک‌ها در کنار بانک‌ها، ضرورتی انکارناپذیر برای رشد اقتصاد دیجیتال

دومین نشست تخصصی در هفتمین دوره نمایشگاه ایران تراکنش، با محوریت نقش لندتک‌ها در اقتصاد دیجیتال و نقش آن‌ها در فراگیری مالی، با حمایت شرکت دیجی‌پی برگزار شد.

لیون‌کامپیوتر با رونمایی از هویت بصری جدید از برنامه ورود به بازارهای جهانی خبر داد

مدیر عامل و بنیان گذار لیون کامپیوتر در مراسم رونمایی از هویت بصری جدید این برند با بیان اینکه این برند قرار است با برداشتن گام‌های جدی‌تر وارد حوزه تولید شود، از برنامه‌ ورود لیون کامپیوتر به بازارهای جهانی خبر داد.

علی‌بابا پلاس؛ پلتفرمی برای اشتراک تجربه کاربران از سفرها

علی‌‌بابا پلاس قصد دارد با تجمیع نظرات و تجربه‌های مردم از سفرهای خود به ارتقای کیفیت صنعت گردشگری کمک کند.

آغاز دومینوی تعطیلی پرداخت‌یارها با اینماد اجباری؛ «فراپال» کار خود را متوقف کرد

مدیرعامل فراپال بعد از تعطیلی این پرداخت‌یار با بیان اینکه هیچ کسب‌وکاری علاقه‌مند به تعطیلی و پایان کار خود به طور خودخواسته نیست، دلیل اصلی مشکلات فراپال را اجباری شدن اینماد عنوان کرد و نسبت به آینده وضعیت کاری پرداخت‌یارها ابراز نگرانی کرد.

وزیر ارتباطات خبر داد: بیش از ۸۰ محصول تولیدی پارک فناوری اطلاعات، در بازار داخلی و خارجی

وزیر ارتباطات گفت: پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، در حال حاضر میزبان بیش از ۵۰ شرکت نوآور در حوزه فناوری اطلاعات است که بیش از ۸۰ محصول تولیدی آن‌ها را روانه بازارهای داخلی و بین‌المللی می‌شود.

۱.۵ میلیون دستگاه تلفن همراه در یک ماه گذشته وارد کشور شد

سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه گفت: آذرماه امسال ۱.۵ میلیون دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده و مصرف نیز به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه رسیده که این آمار نشان می‌دهد واردات و مصرف تلفن همراه نسبت به آبان، کاهش ۱۰۰ هزار دستگاهی داشته است.

رشد ۲۰۶ درصدی حمایت از کسب‌وکارهای دیجیتال در لایحه بودجه ۱۴۰۱

سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام‌کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ توجه ویژه‌ای به حمایت از اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای فناورانه در این حوزه شده و منابعی که برای حمایت از این بخش در نظر گرفته شده نسبت به بودجه ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۶ درصد رشد داشته است.

معاونت حقوقی ریاست جمهوری، شکایت نهادهای اجرایی از کسب‌وکارهای نوپا را ممنوع کرد

معاونت حقوقی ریاست جمهوری طی بخشنامه‌ای اعلام کرده که هیچ یک از نهادهای اجرایی دولتی حق پایش (فیلترینگ) یا شکایت از کسب‌وکارهای نوپا را ندارند. این بخشنامه البته پیش از این نیز با ادبیاتی متفاوت طرح شده بود و با ایراداتی که سال ۹۶ دیوان عدالت اداری نسبت به آن بیان کرده بود، تقریبا به فراموشی سپرده شده بود و حالا به نظر می‌رسد دوباره به آن تاکید شده است.

آپدیت اندروید ۱۲ به همراه One UI ۴ برای سری گلکسی S۱۰ منتشر شد

سامسونگ انتشار اندروید ۱۲ با رابط کاربری One UI ۴ را برای گوشی‌های خود آغاز کرده و به تازگی نوبت به سری گلکسی S۱۰ رسیده تا در چند بازار به این آپدیت دسترسی پیدا کند. اگر شما هم از کاربران این خانواده هستید، می‌توانید به فکر نصب اندروید ۱۲ باشید.

انتشار مجموعه قوانین و مقررات کسب و کارهای اینترنتی با حمایت مرکز ملی فضای مجازی

نخستین کتاب مجموعه قوانین کسب وکارهای اینترنتی با همکاری مرکز ملی فضای مجازی و انجمن تجارت الکترونیک تهران منتشر شد.

مطالب پر بازدید آرشیو