یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کسب و کار دیجیتال

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای ثبت درخواست‌های ارزی خرد مردم

رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته در پی حضور در صرافی‌های میدان فردوسی و رصد تحولات بازار ارز در بازار، از راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت درخواست‌های ارزی خرد مردم خبر داد.

بازار رمزارزها سبز شد، بیت‌کوین به ۵۰ هزار دلار صعود کرد

بازار ارزهای دیجیتال دوباره به رنگ سبز درآمد و بیت‌کوین از مرز ۵۰ هزار دلار عبور کرد.

تفکیک مسؤولیت کاربر و پلتفرم‌ در کسب‌وکارهای اینترنتی چرا مصوبه شورایعالی فضای مجازی اجرایی نشده است؟

شورایعالی فضای مجازی که تصمیم‌ساز و سیاست‌گذار امور فضای مجازی است، در مصوبه‌ای تکلیف حقوقی محتوای تولیدی توسط کاربر را روشن کرده و مسؤولیت آن را از دوش صاحب پلتفرم برداشته است.

ثبت نام وام اشتغال‌زایی کسب و کارهای حوزه فاوا آغاز شد

سازمان فناوری اطلاعات ایران از آغاز ثبت‌نام برای اعطای وام اشتغال‌زایی به کسب و کارهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

بهترین اقدام پس از گم شدن گوشی چیست؟

گم کردن گوشی هوشمند یکی از بدترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای فرد رخ دهد، با وجود این در چنین شرایطی می‌توانید چند قدم بردارید که دستگاه خود را بازگردانید، یا حداقل از داده‌های خود محافظت کنید.

نصر تهران: اجباری شدن اینماد مخالف مصوبات مجلس است

سه کمیسیون سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در مخالفت با اجباری شدن اینماد بیانیه‌ای صادر کردند و این مساله را مخالف مصوبات مجلس عنوان کردند.

خبری جدید برای استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز

سخنگوی صنعت برق ضمن هشدار به استخراج کننندگان غیرمجاز رمزارز، گفت: درصورتی که دستگاه‌های این افراد شناسایی و کشف شود، علاوه بر مجازات قبلی بر اساس مقراراتی که اخیرا به وزارت نیرو ابلاغ شده است، انشعاب این افراد قطع خواهد شد.

کاربران بلوبانک یک روز در هفته کارمزد تراکنش پرداخت نمی‌کنند

کاربرانی که امروز (سه‌شنبه نهم آذر ماه) با اپلیکیشن بلوبانک تراکنش‌های خود را انجام دهند، هزینه‌ای بابت کارمزد پرداخت نخواهند کرد.

رگولاتوری حوزه رمزارز می‌تواند تاثیرات شگرفی روی کسب‌وکارهای مالی بگذارد

فعالان حوزه فین‌تک و رمزارز بر این باورند که در صورت تنظیم‌گری صحیح برای حوزه رمزارز، این دسته از دارایی‌های دیجیتال قادر خواهند بود به اقتصاد دیجیتال ایران کمک کرده و تاثیری شگرف روی کسب‌وکارهای مالی داشته باشند.

فشار به صنعت‌گران استخراج رمزارز به کشور آسیب می‌زند

رئیس هیات‌مدیره انجمن فناوران زنجیره بلوک با اشاره به لایحه مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی استخراج‌کنندگان رمزارز گفت: در حال حاضر شاهد محدودیت و فشار به صنعتگران بخش خصوصی در این زمینه هستیم، از طرفی با یک پدیده نوظهور مواجهیم که با استقبال عمومی مواجه شده است. قبول داریم کشور مشکل برق و انرژی دارد، اما اگر با این پدیده به‌درستی برخورد نشود باعث زیرزمینی و خطرناک شدن آن می‌شود و به کشور آسیب می‌زند.

مطالب پر بازدید آرشیو