یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رویدادهای بين الملل

آمریکا برای اولین بار با عبور از چین، به قطب استخراج بیت کوین دنیا تبدیل شد

براساس داده‌های آماری دانشگاه کمبریج، ایالات متحده برای اولین بار توانسته با عبور از چین به مقصد شماره یک استخراج‌کنندگان بیت کوین در جهان تبدیل شود.

حاکمیت سایبری در خارج از کشور-۱۱۹ دومین افشاگر فیس بوک آماده ادای شهادت در کنگره است

سوفی ژانگ یک محقق داده که قبلا در فیس بوک فعالیت می کرده است، در سپتامبر ۲۰۲۰ به طور علنی از این شرکت انتقاد کرد. او اکنون آماده است در مقابل کنگره علیه این شرکت شهادت دهد.

تشریح دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات

در دوازدهمین اجلاس ارتباطات و حمل‌و‌نقل که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در ترکیه در حال برگزاری است، عیسی زارع‌پور تاکید کرد که پلتفرمهای خدمات رسان ایرانی مثل تاکسی‌های اینترنت و خرید و فروش آنلاین قابلیت منطقه ای شدن دارند.

بدون اشاره به دلیل اختلال؛ زاکربرگ برای قطعی ۶ ساعته عذرخواهی کرد

مدیر ارشد اجرایی فیس بوک در پستی در همین شبکه اجتماعی به دلیل قطعی گسترده سرویس‌های اینستاگرام و واتس‌اپ از کاربران عذرخواهی کرد.

علت قطعی شش ساعته سرویس‌های فیس بوک چه بود؟

فیس بوک "تغییر پیکربندی اشتباه" را عامل قطعی شش ساعته ای اعلام کرد که روز دوشنبه دسترسی ۳.۵ میلیارد کاربر به شبکه های اجتماعی و سرویس‌های پیام رسان این شرکت شامل واتساپ، اینستاگرام و مسنجر را قطع کرد.

شعار سازمان فضایی به مناسبت هفته جهانی فضا: زنان در فضا

امسال دومین سالی است که به دلیل پاندمی کرونا، برنامه‌های هفته جهانی فضا به صورت مجازی برگزار می‌شود و این ویروس نه تنها رویدادهای علمی بلکه بیشتر شئون زندگی زمینیان را متحول کرده است و شاید دیگر زمان آن رسیده است که زندگی بر روی زمین را با کاربردهای بیشتر فناوری‌های فضایی‌ در زمین تجربه کنیم.

شناسایی ۱۱ آسیب‌پذیری در کروم/مرورگرتان را به‌روزرسانی کنید

آسیب‌پذیری‌هایی در مرورگر کروم شناسایی شده که کاربران را ملزم می‌کند مرورگر خود را به‌روزرسانی کنند تا مانع آلوده شدن سیستم به بدافزار و از بین رفتن اطلاعاتشان شوند.

دولت چین خواستار همکاری غول های فناوری این کشور شد

وزیر صنعت چین به شرکت های فناوری این کشور و از جمله علی بابا و تنسنت اعلام کرد باید از مسدود کردن وب سایت های یکدیگر دست بردارند و با هم همکاری کنند.

برگزاری کنفرانس بین‌المللی و پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال

کنفرانس بین‌المللی تحول دیجیتال، ۱۵ و ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ برگزار و در اختتامیه آن نیز از سرآمدان تحول دیجیتال کشور تقدیر خواهد شد.

حساب‌های جی‌میل دولت افغانستان قفل شد

گوگل حساب‌های ایمیل متعلق به دولت افغانستان را در پی افتادن کنترل این کشور به دست طالبان، قفل کرد.

مطالب پر بازدید آرشیو