پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فناوري‌هاي دیجیتال

«دهکده هوشمند» سامانه‌ای خلاق برای توسعه فناوری‌ درمناطق روستایی

این روزها شرکت‌های خلاق هم پای دانش‌بنیان‌ها مشغول تولید محصولات خود هستند تا رفاه را به جامعه هدیه دهند. «دهکده هوشمند» یکی از این محصولات خلاق است که سعی در حل مشکلات روستاییان در دنیای فناورانه امروز دارد.

دستگاه‌های غیرمجاز متصل به مودم را شناسایی کنید

یکی از دلایل افت سرعت یا مصرف غیرمعمول ترافیک اینترنت، هک شدن مودم وای‌فای است که با استفاده از اپلیکیشن‌، می‌توان دستگاه‌هایی که به مودم وصل شدند را شناسایی کرد و جلوی استفاده آنها از اینترنت را گرفت.

خودروهای رباتیک در راه هستند

کمپانی خودروسازی XPeng مشغول بررسی حوزه های رباتیک و اتومبیل های پرنده است که می تواند در اهداف بلندمدت آن نقش داشته باشد.

چرا گوگل «طاقچه» را حذف کرد؟

چرایی حذف نرم‌افزار «طاقچه» از گوگل پلی پرسشی است که از حدود یک ماه قبل برای این پلتفرم، علی‌رغم پیگیری‌های انجام‌شده بی‌پاسخ‌ مانده است.

نامه جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه های کشور به وزیر ارتباطات

بیش از ۱۰۰۰ استاد بسیجی دانشگاه های کشور در نامه ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عنوان کردند: انتظار ملی و الزامات حکمرانی ایجاب می کند در حرکتی انقلابی و جهادی، نسبت به رفع دغدغه مردم و مسئولان در عرصه متنوع، گسترده و حقیقی موسوم به فضای مجازی وارد عمل شده و گامی بلند در راستای کاهش نگرانی های خانواده ها، مربیان و دلسوزان ملت ایران بردارید.

توسعه اینترنت ثابت با رفع انحصار صورت می گیرد

اعطای پروانه اپراتوری برای شهرداری و وزارت نیرو به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات سپرده شد و گفته می‌شود این پروانه قرار است باعث کاهش انحصار مخابرات در این بازار و توسعه شبکه فیبر نوری و در نهایت، افزایش کیفیت اینترنت ثابت کاربران شود. روزنامه ایران نظر کارشناسان اینترنت را در زمینه این خبر جویا شده است.

تا ۷۰ درصد تخفیف سفارش غذا با سوپراپ اسنپ!

منتظر «کمپین بزرگ اسنپ‌» با تخفیف‌های هیجان‌انگیز در شهرهای مختلف کشور باشید! از ۲۰ شهریور، به مدت یک هفته، می‌توانید غذای مورد علاقه خود را از بهترین رستوران‌ها با حداکثر ۷۰ درصد تخفیف در سرویس غذای اسنپ‌ سفارش دهید.

نقش آفرینی هوش مصنوعی در تحول صنایع بزرگ

هوش مصنوعی در صنایع مختلف مثل حمل و نقل، بهداشت و غیره در سراسر جهان کاربرد داشته که در این گزارش به کاربرد هوش مصنوعی در این صنایع می پردازیم.

اینستاگرام روی بهبود نتایج جستجو براساس کلید واژه‌‌های مختلف کار می‌کند

اینستاگرام قصد دارد وضعیت جستجو براساس کلیدواژه را در پلتفرم خود بهینه سازی کند تا کاربران با استفاده از کلمات کلیدی مختلف به‌راحتی بتوانند محتوای تصویری و ویدیویی متناسب‌تری را در اختیار داشته باشند و مشکلات فعلی را برطرف کند. با این رویکرد نحوه نمایش جستجو‌ها شباهت بیشتری به نمایش جستجوها در تیک تاک پیدا می‌کند.

قابلیت تماشای فیلم و سریال به مایکت اضافه شد

استور اندرویدی مایکت، با بیش از ۳۵۰ هزار برنامه و بازی و بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال ماهانه برای جذب کاربران بیشتر، امکان تماشای رایگان فیلم و سریال را به تازگی در نسخه جدیدش در دسترس کاربران قرارداده است.

مطالب پر بازدید آرشیو