جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

فناوري‌هاي دیجیتال

سرویس اشتراکی اینستاگرام راه‌اندازی شد

اینستاگرام اخیرا از عرضه قابلیتی جدید خبر داد که بر اساس آن، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند پست‌های خود را صرفا برای افرادی خاص و مشترکان پولی خود به اشتراک بگذارند.

رونمایی از گواهینامه مشهد به عنوان نخستین شهر هوشمند کشور

با حضور رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، شهردار مشهد و مسئولان استانی در مراسمی، از گواهینامه مشهد (نخستین شهر هوشمند کشور از اتحادیه بین‌المللی مخابرات) و تفاهم نامه اجرای پروژه توسعه شبکه فیبر نوری رونمایی شد.

کلاهبرداران «شبکه شاد» دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری دو کلاهبرداری خبر داد که با ایجاد چندین اکانت در شبکه شاد از بیش از صد نفر کلاهبرداری کرده بودند.

قفل کودک بر اینترنت ایران

کاربران ایرانی در جست‌وجوهای اینترنتی خود با محدودیت‌هایی مواجه شدند که نشان می‌دهد تنظیمات «جست‌وجوی ایمن» برای آنها فعال شده است؛ حالتی که موتورهای جست‌وجو آن را برای کودکان فعال می‌کنند تا جلوی دسترسی آنها به محتوای نامناسب و خشونت‌آمیز را بگیرند. چنین اتفاقی در آستانه روز ملی فناوری اطلاعات قابل تامل است.

ثبت‌نام اینترنت رایگان برای دهک‌های کم‌درآمد تا پایان هفته انجام می‌شود

وزارت ارتباطات اعلام کرد سرپرستان خانواری که در سه دهک کم‌درآمد یارانه بگیران هستند تا پایان هفته جاری می‌توانند برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کنند.

افزایش ارائه خدمات دیجیتال دولتی روی شبکه‌های پیام‌رسان داخلی

اعضای شورای‌ عالی فضای مجازی ضمن بررسی موضوع گسترش شبکه فیبر نوری در کشور بر افزایش سطح تحت پوشش این شبکه به شکلی که همه منازل بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند، تاکید کردند.

اختصاص اینترنت رایگان به سه دهک کم درآمد جامعه

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد: سرپرستان خانوار سه دهک کم درآمد یارانه بگیران می توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات دولت نسبت به فعال کردن بسته اینترنت خود اقدام کنند.

واتس‌اپ برای تماس‌های ویدیویی آواتار می‌سازد

واتس‌اپ سرگرم ساخت آواتارهای سفارشی است که به کاربران این پیام رسان امکان می‌دهد در هنگام تماسهای ویدیویی، از آنها استفاده کنند.

توییتر؛ فیلتر برای مردم، تریبون برای مسوولان

فیلترینگ شبکه اجتماعی توییتر در حالی پس از گذشت بیش از ۱۰ سال همچنان ادامه دارد که تعدادی از مسوولان و عمدتا برخوردار از اینترنت بدون فیلتر، از این فضا برای برقراری ارتباط با مخاطبانی استفاده می‌کنند که برای حضور در توییتر ناچار به استفاده از فیلترشکن هستند.

وزير ارتباطات: طرح طبقه‌بندي اينترنت در دستور کار است

زمزمه‌های طرح صیانت اگرچه مدتی است در فضای رسمی و نهادهای نظارتی مسکوت مانده، اما همچنان برای مردم عادی و کسب‌وکارها مترادف دلهره و اضطراب از عواقب و پیامدهایی است که گمان می‌رود جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات را مختل کند.

مطالب پر بازدید آرشیو