جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آرشیو

برای کنترل کلاهبرداران بلاک‌چینی ابزارهای بسیاری وجود دارد

رئیس کمیسیون فین‌تک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درباره استفاده کلاهبرداران از بلاک‌چین و رمزارزها، توضیح داد: هرچند با ظهور هر تکنولوژی کلاهبرداران باهوش بهترین استفاده را از آن می‌کنند اما میزان استفاده صحیح از بلاک‌چین بسیار بیشتر است و برای کنترل کلاهبرداران و متقلبان در بسترهای مختلف فضای مجازی راه‌حل‌ها و ابزارهای قانونی بسیاری وجود دارد.

وزارت اقتصاد: مدیران دستگاه‌های متخلف در صدور آنلاین مجوز کسب‌و‌کار به حبس محکوم می‌شوند

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌و‌کار وزارت اقتصاد اعلام کرد مدیران دستگاه‌هایی که در اتصال به سامانه ملی مجوز‌های کسب‌و‌کار تعلل کنند، طبق قانون به ۲ ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شوند.

سامانه «سلام» از سوی رگولاتوری راه‌اندازی می شود

سامانه لحظه‌ای ارتباطات مردمی «سلام» با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به مجموعه سامانه‌های خدماتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه‌اندازی می شود.

امکان حذف دسته جمعی به اینستاگرام اضافه شد

اینستاگرام با عرضه قابلیت حذف دسته جمعی، حذف پستها، اظهارنظرها و فعالیت دیگر از این پلتفرم را راحت تر کرد.

وزیر ارتباطات: تخلف پیامک‌های مزاحم را گزارش کنید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به روش شماره‌گیری کد #۸۰۰* برای مسدودسازی پیامک‌های تبلیغاتی، گفت: در صورتی‌که با وجود مسدودسازی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، همچنان پیامک‌هایی با محتوای نامناسب دریافت می‌کنید، این تخلف را با ارسال شماره خط ارسال‌کننده به سامانه پیامکی ۱۹۵ گزارش کنید.

زیرساخت لازم برای راه‌اندازی ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری انجام شد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت که معماری و توسعه لازم برای نیل به هدف ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری، در شرکت مخابرات انجام شده است.

رمزارزهای موجود در ایران نباید به پلتفرم‌های خارجی منتقل شوند

عضو کمیسیون رمزارز و بلاک‌چین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تاکید کرد: باید تلاش کرد سرمایه‌های رمزارزی موجود در ایران با خروج ارز از کشور به پلتفرم‌های خارجی منتقل نشده و در ریسک تحریم‌ها قرار نگیرند.

زارع‌پور: اپراتورها می‌خواهند کم‌کاری‌های خود را به گردن وزارت ارتباطات بیاندازند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عدم توسعه زیرساخت‌ها، دلیل اصلی کندی اینترنت در کشور است. ما مشکلی برای تامین پهنای باند نداریم و اگر برخی اپراتورها به این نکته اشاره می‌کنند، قصد دارند کم‌کاری‌های خود را به گردن وزارت ارتباطات بیندازند.

فناوری تشخیص چهره و چالش های امنیتی نوظهور

شرکت های بزرگ فناوری با توسعه تکنولوژی تشخیص چهره، به حجم عظیمی از داده های هویتی از صورت کاربرانشان دست یافته اند. این امر می تواند مخاطرات بیشماری در بر داشته باشد.

وزیر ارتباطات وعده داد: ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری در کشور ایجاد می‌شود

وزیر ارتباطات: تلاش می‌کنیم تا پایان دولت سیزدهم ظرفیت ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری را ایجاد کنیم و تا ۱۰ روز آینده مرحله نخست که حدود نیم میلیون پورت فیبرنوری است در سراسر کشور آماده بهره برداری می‌شود.

مطالب پر بازدید آرشیو