شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آرشیو

نمایشگاه الکامپ؛ از متاورس تا هوش مصنوعی و شبکه ملی اطلاعات

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در تاریخ ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه، گفت: الکام تاکز نمایشگاه با پنل‌هایی با موضوعات مختلف از جمله هوش مصنوعی، فناوری‌های همگرا، رمزارزها و بلاک‌چین، متاورس، شبکه ملی اطلاعات، فین‌تک، اینترنت اشیا، چالش‌های صنعت فاوا، ترندهای صنعت فاوا، بانکداری الکترونیکی، نورو ساینس و کامپیوترهای کوانتومی برگزار می‌شود.

ایرانسل با جدیدترین محصولات و خدمات دیجیتال به «تله‌کام ۱۴۰۰» می‌آید

ایرانسل با حضور در نمایشگاه ایران تله‌کام ۱۴۰۰، جدیدترین خدمات و محصولات دیجیتال خود را با شعار «نبض زندگی دیجیتال»، در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

اپراتورهای ثابت و موبایل مخابراتی فعلا ۱۰ درصد حق‌السهم بیش‌تر به دولت نمی‌پردازند/ قانون جنجالی سال ۱۴۰۰ چگونه اجرا می‌شود؟

طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۰، شرکت‌های مخابراتی باید ۱۰ درصد حق السهم بیش‌تر به دولت بپردازند؛ اما اغلب شرکت‌های مخابرات ثابت و موبایل تا زمان تمدید قرارداد خود مهلت دارند و فعلا مشمول این قانون نمی‌شوند.

درخواست دادستان کل کشور از مردم: فعلا در رمز‌ارزها سرمایه‌گذاری نکنید

دادستان کل کشور به مردم توصیه کرد تا زمانی که تکلیف رمزارزها به موجب قانون و از منظر قانونی مشخص نشده، وارد سرمایه‌گذاری در این حوزه نشوند.

احتمال تمدید ثبت اطلاعات در سامانه املاک

معاون وزیر راه و شهرسازی از ارایه پیشنهاد تمدید ثبت اطلاعات سکونتی مردم در سامانه ملی املاک و اسکان تا پایان سال خبر داد.

افشای جاسوسی از کاربران فیس بوک در بیش از ۱۰۰ کشور

شرکت مِتا پلتفرمز (فیس بوک سابق) اعلام کرد با شرکتهای جاسوسی که از وب سایتهای رسانه اجتماعی این شرکت برای جاسوسی از مردم در بیش از ۱۰۰ کشور جهان استفاده کرده اند، مقابله می کند.

محسن رضایی، متولی ارزهای‌دیجیتال در دولت شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مقامات دولتی هم به موضوع قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال ورود کرده‌اند و محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، متولی ارزهای دیجیتال در دولت شده است.

هزینه‌های فیبرنوری و مودم در داخل ساختمان به عهده مشترکان است

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت:​ در برخی مناطق مخابراتی که خدمات تلفن ثابت بر بستر فیبر نوری انجام می‌شود، هزینه‌های سیم کشی داخلی و تهیه مودم به عهده مشترکان است.

شکایت از کیفیت اینترنت، در صدر پیامک‌های ارسالی برای وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در فاصله شهریور تا آذرماه، از طریق شماره‌ای که برای ارتباط با مردم اعلام کرده‌ام، نزدیک به ۱۰ هزار پیامک در خصوص مشکلات کیفیت اینترنت ثابت و دسترسی مردم برخی روستاها به اینترنت به دست من رسیده که در حال پیگیری آن‌ها هستیم.

عضو مرکز پژوهش‌های مجلس: حذف بند مسدودسازی پلتفرم‌ها از طرح صیانت قطعی نیست

مدیرکل فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد حذف مفادی از طرح صیانت مانند بند مسدودسازی پلتفرم‌ها تنها در حد پیشنهاد بوده و هیچ تصمیم کارشناسی درباره آن گرفته نشده است. او همچنین با اشاره به نسخه پیشنهادی دولت درباره طرح صیانت اظهار داشت نظر دولت بر این نیست که این نسخه رسانه‌ای شود .

مطالب پر بازدید آرشیو