جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کسب و کار دیجیتال

پست‌های تبلیغاتی اینفلوئنسرها مشخص شود

یک دادگاه عالی در آلمان در حکمی اعلام کرد اینفلوئنسرهای شبکه اجتماعی که از شرکتها برای تبلیغ محصولاتشان پول دریافت می کنند، باید به شکل واضحی مشخص کنند که چنین پستهایی تبلیغاتی هستند.

چرخش اینتل به‌سوی آینده صنعت تراشه

وقتی ساتیا نادلا در سال ۲۰۱۴ بر صندلی ریاست مایکروسافت تکیه کرد، در اولین اقدامش، درهای ویندوز را به‌جهان خارج باز کرد. او برخلاف مدیران پیشین خود که تاج جادویی غول نرم‌افزاری جهان را از دنیای بیرون مخفی و پنهان نگه می‌داشتند، این سیستم‌عامل را در معرض نسیم رقابت قرار داد.

لنوو از اولین تبلت‌های ۵G خود رونمایی کرد

لنوو از اولین تبلت‌های ۵G خود یعنی «تب P۱۱» و «تب P۱۲ پرو» با مشخصاتی قدرتمندتر از نسل قبل، مجهز به اسپیکرهای با کیفیت و طول عمر باتری نسبتا خوب رونمایی کرد.

مجلس با بررسی اولویت‌دار طرح تسهیل صدور مجوزهای برخی کسب و کارها موافقت کرد

نمایندگان در نشست علنی دیروز (۱۷ شهریورماه) مجلس با بررسی خارج از نوبت طرح تسهیل صدور برخی مجوزها برای کسب‌وکارها موافقت کردند. به گفته عضو کمیسیون اقتصادی، نمایندگان در این طرح سعی خواهند کرد فرآیند طولانی مدت و استعلام و تایید نهادهای مختلف برای دریافت مجوز را حذف کنند.

ورود استارتاپ‌ها به بورس یک چالش جدی است

فعالان اکوسیستم استارت‌آپی ایران فقدان نیروی انسانی و مهاجرت آنان و همچنین چالش ورود استارت‌آپ‌ها به بازار سرمایه را از چالش‌های جدید این اکوسیستم می‌دانند.

رندرهای آیفون ۱۴ طراحی احتمالی آن را به خوبی نشان می‌دهد

با وجودی که تنها چند روز به رویداد رونمایی آیفون ۱۳ باقی مانده، «جان پروسر» از منابع آگاه بازار رندرهایی از آیفون ۱۴ به اشتراک گذاشته که به برخی تغییرات احتمالی پرچمدار ۲۰۲۲ اپل اشاره دارد.

فرآیند رجیستری گوشی‌های مسافری در گمرک ۱۰ ثانیه طول خواهد کشید

معاون فنی گمرک اعلام کرد فرآیند رجیستری گوشی‌های مسافری در گمرک اصلاح شده و از این پس فقط احراز هویت مسافر در گمرک انجام می‌شود که آن هم ۱۰ ثانیه زمان می‌برد و باقی فرآیند‌ها به‌صورت آنلاین انجام خواهد شد.

به دلیل افزایش قیمت تراشه ها؛ آیفون ۱۳ گران تر از نسخه های قبلی عرضه می شود

طبق گزارش های جدید و با توجه به افزایش قیمت تراشه هایی که در موبایل های اپل به کار می رود، احتمالا قیمت سری آیفون ۱۳ افزایش یابد و گرانتر از نسخه پیشین باشد.

قیمت بیت کوین به حدود ۵۲ هزار دلار رسید

قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان یعنی بیت کوین، روز دوشنبه باز هم افزایش یافت و به حدود ۵۲ هزار دلار رسید.

سهم استخراج بیت کوین از کل مصرف برق جهان

استخراج بیت کوین معادل حدود ۰.۵ درصد از کل مصرف انرژی جهان برق مصرف می کند و تقریبا هفت برابر کل مصرف انرژی سالانه گوگل است.

مطالب پر بازدید آرشیو