پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

کسب و کار دیجیتال

گزارش ساترا از رگولاتوری اینفلوئنسرها در دنیا؛ از لزوم اخذ مالیات تا تبلیغات شفاف

دفتر مطالعات تنظیم‌گری ساترا در راستای رگولاتوری محتوای تبلیغاتی و درآمدی اینفلوئنسرهای اینستاگرامی که سالانه در حدود هزار میلیارد تومان است گزارشی را تهیه و منتشر ساخته که به مرور قوانین کشورهای مختلف در ارتباط با فعالیت این افراد پرداخته و چشم‌اندازهای جدیدی در حوزه تنظیم‌گری را ارائه می‌کند.

سیستم عامل iPadOS ۱۵ امکان دسترسی اپ‌ها به حداکثر ۱۲ گیگابایت رم را فراهم می‌کند

نسل جدید آیپد پرو با چیپ M۱ قدرت بالایی دارد و اپل آن را یک جایگزین مناسب برای لپ‌تاپ‌ها می‌داند، اما کوپرتینویی‌ها اجازه نمی‌دادند توسعه‌دهندگان بیش از ۵ گیگابایت رم آن را به برنامه‌هایشان اختصاص دهند. حالا این کمپانی با سیستم عامل iPadOS ۱۵ محدودیت رم را به ۱۲ گیگابایت افزایش می‌دهد. با اینکار، برنامه‌ها با سرعت بالاتر اجرا می‌شوند و روان‌تر عمل می‌کنند.

ریزش مجدد ارزهای دیجیتالی پس از حمله لاگارد/ دوج کوین سبز ماند

ارزش هر ۱۰ ارز مهم دیجیتالی بازار جز دوج کوین کاهش یافت.

ریزش ارزهای دیجیتالی

قیمت بیشتر ارزهای دیجیتالی مهم کاهش یافت.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران: دولت باید سند راهبردی به‌روز درباره صادرات داشته باشد

عضو هیات مدیره و دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران (IRICTU) تاکید کرد: تجمیع توانمندی‌های تشکل‌ها باید در شبکه ملی اطلاعات صورت گیرد.

نسخه جدید نرم‌افزار بیت کوین کور (Bitcoin Core) منتشر شد

نسخه ۲۲.۰ Bitcoin Core، نرم‌افزار اصلی و متن باز بیت کوین به‌طور رسمی منتشر شد. این نرم‌افزار محبوب‌ترین اجرای پروتکل بیت کوین است که اولین بار توسط ساتوشی ناکاموتو معرفی شد.

دولت برای ساماندهی رمزارزها به مجلس لایحه‌ می‌دهد

معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی از نمایندگان مجلس خواست تا زمان آماده شدن لایحه ساماندهی استخراج و تبادل رمزارزها در دولت و بانک مرکزی صبر کنند و طرح ارائه شدن در گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص رمزارزها را به حالت مراعا نگه‌دارند.

لائوس احتمالاً کشور بعدی است که ارزهای مجازی را قانونی اعلام می‌کند

دولت لائوس به ۵ شرکت و یک بانک دولتی مجوز انجام معاملات با استفاده از بیت کوین و لایت کوین را اعطا کرده است.

آیفون ۱۳ رونمایی شد

اپل آیفون ۱۳ را که طراحی مشابه مدلهای سال گذشته دارد و در آن به قابلیتهای ۵G و قابلیتهای جدیدی در دوربین و پردازنده تمرکز شده است، رونمایی کرد.

پرونده پولی شدن شاد بسته شد قانون اجازه رایگان‌نبودن شاد را می‌دهد؟

در حالیکه مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰، تعرفه استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی را به یک‌ پنجم نرخ اینترنت بین‌الملل کاهش داد، وزارت ارتباطات دولت قبل تصمیم به هزینه‌دار کردن اپلیکشن شاد گرفت. با مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی به ریاست آیت الله رئیسی ایده پولی شدن شاد رد شد و شاد رایگان می‌ماند.

مطالب پر بازدید آرشیو