شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
تلفن-همراه
گوشي

تکلیف گوشی مسافران در رجیستری چیست؟

با آغاز طرح رجیستری این سؤال بارها مطرح می‌شود که تکلیف گوشی مسافرانی که قصد اقامت در ایران را دارند در رجیستری چیست؟ بنابر اطلاعات رسمی دو حالت برای گوشی مسافران در این طرح در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب

جهان

ارایه رومینگ نسل چهارم در 42 کشور توسط اپراتور دوم تلفن همراه

مشترکان ایرانسل می‌توانند در سفر به 42 کشور جهان از سرویس رومینگ نسل چهار (LTE) استفاده کنند.

ادامه مطلب

رجيستري

احتمال کلاهبرداري‌ در طرح رجيستري/خريداران حواسشان را جمع کنند

در حاليکه از چند روز گذشته طرح رجيستري تلفن همراه آغاز شده است، برخي شرايط و راه‌هايي براي سودجويان از اين طرح فراهم شده که دودش به چشم خريداران مي‌رود، چراکه در اين ميان فروشندگان براي جلوگيري از ضرر گوشي‌هاي موجود در انبارها، گوشي‌هاي نو را از بسته‌بندي آن خارج و با انداختن سيم‌کارت، گوشي را فعال مي‌کنند که اين امر خود نه تنها دست بردن در کالاي نو است، بلکه زمينه برخي سودجويي‌ها همچون جابجايي گوشي‌هاي نو با کارکرده، تغيير لوازم جانبي آن با نمونه‌هاي فرعي و حتي دست دوم را فراهم کرده که حق مصرف‌کننده را ضايع مي‌کند.

ادامه مطلب

گوشي

تکليف گوشي‌هايي که هنوز فعال نشده‌اند در رجيستري چيست؟

با آغاز طرح رجيستري اين سؤال بارها مطرح مي‌شود که تکليف گوشي‌هايي که فعال نشده چيست؟ بنابر اعلام کميته رجيستري، فعلاً تا زماني که مدل‌هاي منتخب براي آغاز اعمال محدوديت‌ها اعلام نشده‌اند تمامي گوشي‌هاي جديد مانند سابق فعال مي‌شوند.

ادامه مطلب

مترو

موبايل جايگزين کارت اعتباري مترو مي شود

مسئولان متروي شهر نيويورک به منظور مدرن سازي خطوط مترو به دنبال حذف کارت هاي اعتباري براي پرداخت هزينه استفاده از آن هستند.

ادامه مطلب

گوشي

چگونه از قاچاق بودن یا نبودن "گوشی‌" خود مطلع شویم؟

پس از اجرایی شدن طرح رجیستری تلفن همراه ابهاماتی درباره چگونگی تشخیص قاچاق بودن یا نبودن آنها به وجود آمد که نایب رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: با ارسال کد 15 رقمی IMEI به سامانه پیامکی مشخص شده، می‌توان از این موضوع اطمینان حاصل کرد. البته گوشی‌های فعال شده تا 28 مهرماه امسال (حتی اگر به صورت قاچاق وارد شده باشند) مشکلی برای مصرف‌کننده‌ نخواهند داشت.

ادامه مطلب

رجيستري موبايل‌ها

مردم برای تنظیم بازار فعلا گوشی نخرند

وزیر ارتباطات گفت: افزایش قیمت‌ها در بازار گوشی موبایل با آغاز رجیستری حباب است و بهترین پاسخ به این موضوع، عدم خرید گوشی برای تنظیم بازار است.

ادامه مطلب

جهرمي

اخذ هزینه پیامک‌های ارسالی به شماره ۱۹۵ اشکال سیستمی بود

وزیر ارتباطات از رفع اشکال سامانه ۱۹۵ برای ارسال شکایت پیامکی از سیم کارت مزاحم شخصی خبر داد و افزود: به دلیل پیکره بندی اشتباه در این سامانه از مردم هزینه کسر می‌شد که به آنان بازگردانده خواهد.

ادامه مطلب

سيم‌کارت

چرا سیم‌کارت غیرقابل استفاده می‌شود؟

اشتباه وارد کردن کد PUK و یا تعلل در پرداخت بدهی قبض موبایل، دلایلی هستند که می‌توانند سیم­‌کارت شما را برای مدتی غیرقابل استفاده کنند.

ادامه مطلب

گوشي تاشو

هواوی هم به جمع سازندگان گوشی تاشو پیوست

شرکت هواوی که به تازگی از گوشی‌های هوشمند سری Mate 10 رونمایی کرده، قصد دارد یک گوشی هوشمند تاشو طراحی و به بازار عرضه کند.

ادامه مطلب