شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رویدادهای داخلي

نصر تهران مخالفت رسمی خود با تصویب کلیات طرح صیانت را اعلام کرد

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در بیانیه‌ای ضمن مخالفت صریح با تصویب کلیات طرح صیانت، از آمادگی خود برای ارائه‌ پیش‌نویس قوانین دیگری که برای ساماندهی صنعت دیجیتال ضرورت دارند به مجلس خبر داد.

مذاکره با پلتفرم‌های خارجی برای انتقال مراکز تحویل محتوا به کشور

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت از برنامه ریزی برای مذاکره با پلتفرم‌های خارجی در جهت ایجاد مراکز تحویل محتوا (CDN) در داخل کشور، با همکاری وزارت امورخارجه خبر داد.

مهدی سالم مشاور وزیر و رییس مرکز روابط‌عمومی وزارت ارتباطات شد

با حکم زارع پور مهدی سالم « رییس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی » وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

یادداشت زارع‌پور درخصوص وضعیت ارتباطات کشور

وزیر ارتباطات در یادداشتی نوشت: در دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح نیم‌میلیون پورت فیبرنوری، اتصال بیش از یک‌هزار روستا به شبکه پایدار و پرسرعت، بهره‌برداری از باند فرکانسی ۲۳۰۰ با همت اپراتورهای سیار و طرح ملی فیبرنوری نقاط را آغاز کردیم که به‌تدریج به بهره‌برداری خواهند رسید.

رئیس سابق ساترا مشاور وزیر ارتباطات در تنظیم‌گری فضای مجازی شد

با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید محمدصادق امامیان به سمت مشاور وزیر در امور تنظیم‌گری فضای مجازی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب شد.

رئیس رگولاتوری: با پروژه فیبر نوری حداقل سرعت اینترنت مشترکین ۳۰ مگابیت بر ثانیه خواهد بود

رئیس سازمان رگولاتوری اعلام کرد با پروژه توسعه فیبر نوری تمامی خانوارها حداقل به سرعت ۳۰ مگابیت بر ثانیه دسترسی خواهند داشت. به گفته وی در حال حاضر تنها ۵ درصد از مشترکین اینترنت ثابت به سرعت بالای ۲۵ مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند.

جزئیات تسهیلات حمایتی وزارت ارتباطات اعلام شد

سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرده که قصد دارد حمایت‌های متنوعی را از کسب و کارهای آنلاین داشته باشد و جزییات ان را منتشر ساخته است. این سازمان تاکید کرده ۵۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از طرح‌های ملی در نظر گرفته و در این بخش به دو موضوع محصولات فضاپایه و تولیدات سخت افزاری بیشتر از سایر رسته‌ها اهمیت می‌دهد.

سامانه «سلام» از سوی رگولاتوری راه‌اندازی می شود

سامانه لحظه‌ای ارتباطات مردمی «سلام» با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به مجموعه سامانه‌های خدماتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه‌اندازی می شود.

افتتاح حدود ۳ هزار طرح مخابراتی و ارتباطی در هفتمین روز دهه فجر

همزمان با هفتمین روز از دهه فجر، حدود سه هزار طرح‌ در حوزه ارتباطات و مخابرات با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال به صورت مجازی در چهار استان کردستان، اصفهان، کرمان و خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

کدام پروژه‌های کاربردی در روز ملی فضایی رونمایی شدند؟

در روز ملی فضایی از سامانه پایش ماهواره‌ای آتش‌سوزی به نام «آتش‌بان»، سامانه پایش ماهواره‌ای تالاب‌ها و بدنه‌های آبی به نام «کرانه»، سامانه پایش گرد و غبار و آلودگی هوا به نام «آفاق»، رونمایی شد.

مطالب پر بازدید آرشیو