یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رویدادهای داخلي

گزارش وزیر ارتباطات از پشت صحنه تامین ارتباطات باکیفیت در ایام نوروز

وزیر ارتباطات گزارشی از اقدامات انجام شده که منجر به فراهم شدن ارتباطات امن و با کیفیت در ایام نوروز شد را تشریح کرد.

آغاز طرح ملی توسعه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها با ۵۰۰ هزار پورت

برگزاری جلسه شورای عالی فضایی پس از ۱۰ سال، اتصال ۷۸۰ روستا به اینترنت برای اولین بار، تحویل ۵۰۰ هزار پورت فیبرنوری، افتتاح بزرگ‌ترین سورتینگ هوشمند پست و دسترسی تمام نقاط کشور به شبکه‌های دیجیتال پخش صداوسیما از اقدامات وزارت ارتباطات دولت سیزدهم در ۲۰۰ روز آغازین شروع به کار است.

شعار سال ۱۴۰۱ در صنعت دانش بنیان مخابرات چگونه محقق می شود

رئیس اتحادیه صادرکنندگان مخابرات نامگذاری سال ۱۴۰۱ را نویدبخش تحولات مثبت در صنایع فناور و دانش بنیان دانست و گفت: برای حمایت از صنایع دانش بنیان باید از سیاستهای کلیشه ای گذشته، دوری کرد.

کمک‌هزینه یک میلیارد تومانی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به بهترین بازی‌های متاورسی

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و همراه اول برای تولید بازی‌های ویدئویی در حوزه متاورس رویدادی برگزار و به دو طرح برتر یک میلیارد تومان کمک‌هزینه اهدا می‌کنند. مهلت ارسال اثر برای حضور در این رویداد پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ تعیین شده است.

اولین چهارشنبه‌سوری متاورسی تاریخ ایران

چهارشنبه‌سوری یکی از مراسم‌های باستانی و محبوب ایرانی‌ است که غروب آخرین سه‌شنبه هر سال برگزار می‌شود. این جشن رفتارهای نمادین زیادی دارد که از گذشته تا کنون تغییراتی زیادی به خود دیده است‌. از سال‌های دور تا الان آیینی که در این مراسم برگزار می‌شده دستخوش تغییراتی زیادی گشته است؛ از دور هم جمع شدن و از روی آتش پریدن گرفته تا مراسم قاشق‌زنی که دیگر اثری از آن در جامعه امروزی دیده نمی‌شود.

لزوم پایداری ارتباطی در روزهای پایان سال و تعطیلات عیدنوروز

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل سابق و سرپرست جدید اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: پایداری ارتباطی در روزهای پایانی سال و تعطیلات عید نوروز بسیار اهمیت دارد و نظارت بر آخرین وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی در استان‌ها، امری ضروری است.

با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ معاون امور دولت، مجلس و استان‌ها منصوب شد

با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا باقری اصل به عنوان معاون امور دولت، مجلس و استان‌ها منصوب شد.

در نمایشگاه جنبی سمینار شبکه ملی اطلاعات صورت گرفت معرفی ظرفیت های ITMC در تولید تجهیزات شبکه FTTx

وزیر ارتباطات در بازدید از غرفه کارخانجات مخابراتی ایران در نمایشگاه جنبی سمینار شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت ها با محوریت FTTx ، ظرفیت های ITMC در زمینه تولید تجهیزات شبکه فیبرنوری را مورد توجه قرارداد.

آقامیری جایگزین ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات شد

با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدمحمدامین آقامیری به‌عنوان معاون فناوری و نوآوری منصوب شد.

بیانیه شورای داوران چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران

سال ١۴٠٠ را در شرایطی به پایان می‌بریم که از نبردی طولانی با کرونا خسته‌ایم و اکنون پس از سال‌ها جنگیدن با تحریم‌های خارجی و فشارهای داخلی، این مسیر پرچالش به ایستگاه دشوار طرح موسوم به صیانت از کاربران فضای مجازی رسیده است.

مطالب پر بازدید آرشیو