یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضاي مجازي

در دومین نشست نخبگان و مجلس مطرح شد: منع انحصار در خدمات فضای مجازی در طرح صیانت شکل بگیرد

جمعی از اساتید و فعالان فضای مجازی با حضور در مرکز پژوهش‌های فضای مجازی، به بررسی جزئیات طرح صیانت پرداختند و تاکید کردند، این طرح باید ضامن تامین حقوق عمومی و تقویت کننده دیپلماسی عمومی کشور شود.

چگونه ردیابی مکان خود توسط گوگل را متوقف کنیم؟

گوگل اطلاعات مکان و تاریخچه دیتای شما را هنگامی که از اپلیکیشنهای این شرکت استفاده می کنید، ذخیره می کند. با این حال راه‌هایی برای متوقف کردن ردیابی مکان کاربر وجود دارد.

انتقاد نخبگان ارتباطاتی و حقوقی از طرح صیانت در مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شد

نخبگان رشته‌های حقوق، ارتباطات و جامعه‌شناسی با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس، انتقادات خود نسبت به طرح صیانت را مطرح کردند.

تغییرات پیشنهادی طرح صیانت چیست؟ دبیر کمیسیون مشترک تشریح می‌کند

رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از تغییرات این طرح و حذف برخی مواد و تبصره‌های آن خبر داد. از جمله این تغییرات می‌توان به پیشنهاد ایجاد مانع برای مسدودسازی سلیقه‌ای شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار و پررنگ‌تر شدن نقش کمیسیون عالی برای تنظیم‌گری اشاره کرد.

جزئیات برنامه های دولت سیزدهم برای شبکه ملی اطلاعات

معاون وزیر ارتباطات در نخستین اظهارنظر درباره جزئیات برنامه های دولت سیزدهم برای شبکه ملی اطلاعات، از راه اندازی قطب های بزرگ داده و نوسازی زیرساخت شبکه مطابق با تکنولوژی های روز، خبر داد.

آخرین وضعیت طرح حمایت از کاربران در مرکز پژوهش‌ها

رئیس کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی گفت: درخواست هماهنگی برای برگزاری جلسات کارشناسی برای طرح پیشنهادی وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی به رئیس مرکز پژوهش‌ها ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون طرح صیانت منتشرکنندگان فایل صوتی پیش از شروع جلسه را جاهل خواند

سخنگوی کمیسیون مشترک اعتقاد دارد انتشار فایل صوتی مذاکره هیئت رئیسه این کمیسیون برای به حاشیه بردن طرح صیانت است. او اظهار داشت برخی با شیطنت تنها گوشه‌ای از این صحبت‌ها را منتشر کردند و انتشار آن را به حساب جهل این افراد گذاشته است؛ این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که ویدیو کوتاه منتشر شده واکنش زیادی از سوی فعالین و کارشناسان حوزه فاوا داشته است.

مدیران شرکت‌های فناورانه درباره مهاجرت از بیم طرح صیانت می‌گویند: قحطی نیروی انسانی متخصص

آیا افتخار فعالیت نیروی انسانی ایرانی در کسب‌وکارهای کشورهای توسعه یافته یا فعالیت او در دانشگاه‌های بزرگ و اثرگذار جهان و حتی عرصه علم و سیاست همچنان برای ایران خواهد بود؟

اتفاق نظر نمایندگان مجلس برای داشتن قانون در فضای مجازی

رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، با بیان اینکه اغلب نمایندگان اتفاق نظر دارند که باید در رابطه با فضای مجازی قانون داشته باشیم و هیچکس مخالف آن نیست و اگر سندیکا و کارشناسان نظری دارند، می‌توانند به‌صورت مکتوب به دبیرخانه کمیسیون مشترک ارائه کنند تا به کمیته‌ها برای اعمال نظر داده شود. ما در آغاز کار هستیم و نظرات را در جزئیات اعمال و پیشنهادات را مطرح خواهیم کرد و در این رابطه مردم نباید نگران باشند.

ادامه کندی سرعت توییتر تا پاکسازی کامل محتوای غیرمجاز

روسیه سرعت توییتر در دستگاه‌های قابل حمل را تا زمانی که همه محتوای غیرمجاز در این شبکه اجتماعی حذف نشود، آهسته نگه خواهد داشت.

مطالب پر بازدید آرشیو