یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهر هوشمند

«نقشه و مسیریاب بلد» ثبت تصویرهای 3 بُعدی از تهران را کلید می‌زند

در حاشیه‌ی بازدید رسول کشت‌پور، شهردار منطقه‌ی 2 تهران، و محمد فرجود، معاون فناوری اطلاعات شهرداری تهران، از گروه شرکت‌های هزاردستان شامل کافه‌بازار، دیوار و بلد، توافقاتی در راستای همکاری‌های این شرکت‌ها و شهرداری تهران در زمینه‌ی هوشمندسازی شهر صورت گرفت.

در يک همکاري جالب توجه؛ روس‌ها خانه کاملاً هوشمند ساختند

تعدادي از اساتيد و دانشجويان دانشگاه اورال شمالي روسيه با همکاري يکديگر خانه‌اي کاملاً هوشمند را ساخته اند که در آن مصرف آب، برق و فعاليت سيستم گرمايشي به صورت بهينه رخ مي‌دهد.

"هوشمندسازي شهرها" راه‌حل توسعه شهري در دنياي مدرن

به هنگام صحبت درباره تحولات شهري، معمولا ذهن‌ها به سمت مگاشهرهاي بزرگ همچون شانگهاي، دبي يا هنگ کنگ معطوف مي‌شود يا به هنگام صحبت در مورد پيشرفت‌هاي تکنولوژيکي، سان‌فرانسيسکو و منطقه سيليکون‌ولي به ذهن مي‌رسند اما واقعيت اين است که شهرهاي پيش‌رو در اين انقلابِ رو به رشد شهري اغلب غيرمنتظره هستند.

هوشمندسازی مدارس در سال 98نجام می شود

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای به وزارت ارتباطات اجازه دادند پروژه‌های دولت الکترونیک و توسعه خدمات الکترونیکی ازجمله هوشمندسازی مدارس در سال 98 را انجام دهد.

در فرهنگ سرای فناوری اطلاعات بررسی می‌شود نقش و جایگاه هنر در ساختار شهر هوشمند

سمینار آشنایی با تبیین نقش و جایگاه هنر در ساختار شهر هوشمند، با حضور کارشناس متخصص، توسط کانون شهر هوشمند فرهنگ سرای فناوری اطلاعات برگزار می شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات: برای تحقق اینترنت اشیا و حکمرانی هوشمند نیازمند گذر به IPv6 هستیم

رییس سازمان فناوری اطلاعات در سمینار گذر به IPv6 با تاکید بر ضرورت گذر شبکه IP کشور به نسخه 6 این آی پی، تاکید کرد: پیش بینی که برای سال 2025 شده اتصال 50 میلیارد اجزای مختلف برای بیش از ده برابر وضعیت موجود است به همین دلیل در جهان به سمت IPv6 حرکت کرده‌اند.

افزايش بهره‌وري در کشور در گرو توسعه «اينترنت اشيا»

اين روزها واژه IOT يا «اينترنت اشيا» را زياد مي شنويم و از اين پس بيشتر نيز خواهيم شنيد، اما شايد خيلي ها معنا و يا کاربردهاي آن را ندانند؛ يقينا اگر کاربردهاي آن بر همگان معلوم شود شايد بيش از پيش به ضرورت شتاب در توسعه و پياده سازي آن پي ببرند.

هوشمندسازی 300 شهر اروپا تا پایان سال 2019

نتایج گزارش‌ها حاکی از آن است که 300 شهر اروپا تا پایان سال 2019هوشمند می‌شوند.

بلاک‌چين؛ حلقه گمشده اينترنت اشيا

کارشناسان بر اين باورند که فناوري بلاک‌چين مي‌تواند تا حد زيادي به ارتقاي سطح امنيت سايبري دستگاه‌هاي هوشمند و متصل به اينترنت اشيا کمک کند.

پارک توسعه اقتصاد ديجيتال کشور در شهر مشهد افتتاح مي‌شود

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: در چهلمين سال پيروزي انقلاب پارک توسعه اقتصاد ديجيتال کشور را با مجوز وزارت علوم در شهر مشهد افتتاح خواهيم کرد.

مطالب پر بازدید آرشیو