پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

بانک، بیمه، بورس

آخرین وضعیت ثبت و صدور چک با خودپرداز بانک‌ها

به منظور گسترش و سهولت دسترسی به خدمات سامانه صیاد برای ثبت، تایید و انتقال چک‌های جدید صیادی، شبکه بانکی کشور ملزم به ارائه این خدمات از طریق دستگاه‌های خودپرداز و کیوسک‌های بانکی هستند که تاکنون چهار بانک نسبت به ارائه این خدمات از این بستر اقدام کرده‌اند.

پرداخت الکترونیک پاسارگاد در بهمن و اسفند جشنواره «تراکنش برنده ۴۰۴» برگزار می‌کند

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد برای تمام پذیرندگان خود در دو ماه بهمن و اسفند ۱۴۰۰ جشنواره «تراکنش برنده ۴۰۴» را برگزار می‌کند. در این جشنواره ماهانه ۴۰۴ برنده از بین پذیرندگان به قید قرعه انتخاب می‌شوند.

اجرای فاز آزمایشی عرضه رمزریال از سوی بانک مرکزی

بانک مرکزی ایران در حالی از راه‌اندازی فاز آزمایشی رمزپول بانک مرکزی ایران با عنوان «رمزریال» خبر می‌دهد که برخی کارشناسان حوزه فناوری معتقدند دیجیتالی کردن ریال، با ارزش و پشتوانه فعلی، بی‌معنی است زیرا با گذشت سال‌ها از مطرح شدن موضوع ارزهای دیجیتالی در ایران، این حوزه هنوز مقررات‌گذاری نشده و بلاتکلیف مانده است.

نمونه پایلوت رمزپول بانک مرکزی آماده شد؛ به دنبال عرضه پول هوشمند در کشور

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرد پس از ۲ سال تلاش مستمر روی پلتفرم و زیرساخت رمزپول بانک مرکزی، نمونه پایلوت آن آماده شده است. رئیس واحد بلاکچین این شرکت نیز اعلام کرد رمزپول رقیبی برای بیت کوین نیست و هدف بانک مرکزی، ارائه پول هوشمند به شهروندان است.

بلوبانک به سامانه پرداخت لحظه‌ای (پل) پیوست

بلوبانک به عضویت سامانه پرداخت لحظه‌ای (پل) درآمد.

وجود لندتک‌ها در کنار بانک‌ها، ضرورتی انکارناپذیر برای رشد اقتصاد دیجیتال

دومین نشست تخصصی در هفتمین دوره نمایشگاه ایران تراکنش، با محوریت نقش لندتک‌ها در اقتصاد دیجیتال و نقش آن‌ها در فراگیری مالی، با حمایت شرکت دیجی‌پی برگزار شد.

خودپردازهای مشارکتی، ATMها را از انحصار بانک‌ها خارج می‌کنند

متخصصان حوزه بانکی و فناوری بر این باورند که فراهم شدن امکان خرید خودپردازهای مشارکتی علاوه بر اینکه خودپردازها را از انحصار بانک‌ها خارج می‌کند تاثیر بسیار خوبی بر اشتغال‌زایی و درآمدزایی دارد. دستگاه‌های خودپرداز تا مدتی تنها در مالکیت بانک‌ها و شرکت‌های مرتبط به بانک‌ها و حوزه فناوری‌ بود، اما در چند سال گذشته با بیشتر شدن نیاز شهروندان به خدمات دستگاه‌های خودپرداز، امکان خرید دستگاه‌های خودپرداز برای اشخاص حقیقی و حقوقی هم فراهم شده است.

طرح ویژه بلوبانک برای دانشجویان‎‎

بلوبانک، به مناسبت روز دانشجو، از ۱۶ آذر تا شب یلدا، طرحی مخصوص دانشجویان برنامه‌ریزی و اجرا کرد. شانزدهم آذر روز دانشجو، یکی از مهم‌ترین روزهای تقویم برای گرامیداشت مقام دانشجو و زنده ‌نگه‌داشتن ضربان آگاهی و بیداری در جامعه است. بلوبانک به‌منظور قدردانی و ارج نهادن به این قشر، طرحی ویژه‌‌ دانشجویان را از روز دانشجو آغاز کرد و تا شب یلدا ادامه داد.

خدمات چک‌های صیادی به دستگاه‌های خودپرداز اضافه شد

بانک مرکزی به منظور دسترسی بهتر به خدمات سامانه صیاد (پیچک) برای انجام امور ثبت، تایید و انتقال چک‌های جدید صیادی، شبکه بانکی کشور را به ارائه این خدمات از طریق دستگاه‌های خودپرداز و کیوسک‌های بانکی ملزم کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای ثبت درخواست‌های ارزی خرد مردم

رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته در پی حضور در صرافی‌های میدان فردوسی و رصد تحولات بازار ارز در بازار، از راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت درخواست‌های ارزی خرد مردم خبر داد.

مطالب پر بازدید آرشیو