جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابداعات اختراعات

دستگاه از بین برنده ویروس‌های کاغذ ساخته شد

محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت دستگاه از بین برنده ویروس، میکروب و باکتری کاغذهای کاربردی در ادارات شدند.

کوچک‌ترین تراشه‌ جهان برای تزریق به بدن تولید شد

محققان دانشگاه کلمبیا موفق به تولید کوچک‌ترین سیستم تک تراشه‌ای جهان شدند که با استفاده از سوزن قابل تزریق به درون بدن است.

تولید پارچه ای که بدن را هم گرم و هم سرد می کند!

محققان پارچه ای ابداع کرده اند که یک طرف آن بدن را گرم و طرف دیگر بدن را خنک می کند.

برگزاری ۱۲۳ رویداد آموزشی در حوزه مالکیت‌ فکری / گامی بلند در مسیر جهانی کردن اختراعات

یکی از حلقه‌های مفقوده در زنجیره توسعه و تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه و تبدیل آن‌ها به ثروت، زیرساخت‌های مطلوب مالکیت فکری است.

عمر شارژ باتری گوشی به چهار روز می‌رسد

شرکت IBM نخستین فناوری تولید تراشه دو نانومتری جهان را معرفی کرد که مصرف نیرو و عمر باتری در پردازنده هایی که در همه دستگاهها از گوشی و تبلت گرفته تا سرورهای رایانه ای عظیم بکار رفته اند را به میزان چشمگیری بهبود می دهد.

با قدرتی شبیه نور خورشید؛ قدرتمندترین اشعه لیزر جهان ساخته شد

محققان کره‌ای قدرتمندترین اشعه لیزر جهان را ابداع کرده‌اند که قدرت آن قابل مقایسه با متمرکز کردن تمام نوری که از خورشید به زمین می‌تابد در یک نقطه ۱۰ میکرومتری است.

چگونه تصاویر ذخیره شده در اپل واچ را حذف کنیم؟

در این خبر با نحوه حذف یا تغییر تصاویر ذخیره شده در اپل واچ آشنا شوید.

IBM موفق به ساخت اولین تراشه ۲ نانومتری جهان شد

شرکت IBM با توسعه نخستین تراشه ۲ نانومتری جهان،‌ در پیشرفت فناوری مربوط به چیپ‌ها گام بزرگی برداشت. براساس اعلام شرکت، محققان IBM موفق شده‌اند ۵۰ میلیارد ترانزیستور را در تراشه‌ای به اندازه یک ناخن جای بدهند.

کنترل باد تایر با گوشی تلفن همراه ممکن شد

یک شرکت اتریشی که قبلاً موفق به تولید تیوب های داخلی سبک، مستحکم و پلاستیکی برای دوچرخه‌ها شده بود، این بار کنترل باد تایر لاستیک را با گوشی ممکن کرده است.

رونمایی جدیدترین محصولات تبلت و رایانه اپل+تصاویر

اپل در نخستین رویداد مجازی ویژه امسال که در مقر این شرکت در کوپرتینوی کالیفرنیا برگزار شد، جدیدترین مدلهای آی پد پرو و آی مک و محصولات جدید دیگر این شرکت را رونمایی کرد.

مطالب پر بازدید آرشیو