جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابداعات اختراعات

فاصله پنج ساله با خودروهای تمام خودران

تقریبا کسی شک ندارد که خودروهای خودران به زودی سهم بزرگی از بازار خودرو را در اختیار خواهند گرفت. البته یک دهه قبل برخی پیش‌بینی می‌کردند در کمتر از پنج سال شاهد خودروهای کاملا خودران خواهیم بود، اما امروز در سال ۲۰۲۱ هنوز چنین خودرویی را در خیابان‌ها نمی‌بینیم.

مایکروسافت خدمات بازی ابری را برای کنسول‌های اکس‌باکس راه‌اندازی می‌کند

مایکروسافت اعلام کرد خدمات بازی ابری اکس‌باکس (Xbox Cloud Gaming) که به گیمر‌ها اجازه می‌دهد بدون نصب بازی روی دستگاه آن را بازی کنند، برای سری جدید کنسول‌های اکس‌باکس X و اکس‌باکس S و کنسول‌های اکس‌باکس وان قدیمی‌تر فعال می‌شود.

«روبوکار» نخستین خودروی بدون‌ راننده چین رونمایی شد

شرکت فناوری چینی که قبلاً از تاسیس شرکتی جدید برای تولید خودروهای خودران خبر داده بود از نخستین نمونه خودروی خودران خود با نام «روبوکار» رونمایی کرد.

نانوفناوری سپری مستحکم برای مقابله با ویروس کرونا

در روزهایی که بیماری کرونا در جهان بیداد می‌کرد وکشور ایران هم‌سو با دیگر کشورها برای مقابله با ویروس کرونا تلاش می‌کرد، فناوری نانو با مقابله با این ویروس به یاری جامعه آمد‌.

فیسبوک Horizon Workrooms را معرفی کرد: برگزاری جلسات با واقعیت مجازی

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کارکنان جهان دورکار شدند و نحوه برگزاری جلسات از حضوری به آنلاین تغییر کرد. اما شاید برخی علاقه‌ای به جلسات ویدیویی نداشته باشند و به دنبال تجربه فراگیرتری باشند. در همین راستا، فیسبوک از یک اپ واقعیت مجازی جدید به نام «Horizon Workrooms» رونمایی کرده که حس نشستن در کنار یکدیگر را به کاربران القا می‌کند.

نگرانی ژاپن از تبعات درگیری چین و آمریکا برای تسلط بر دنیای تراشه

ژاپن نگران است که برنامه‌های آمریکا برای سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری برای تبدیل شدن به قطب تولید تراشه جهان در ضدیت با چین بر بازار نیمه هادی ژاپن هم تأثیر منفی بگذارد.

مدیریت گذرواژه‌های اپل با iCloud Passwords در ویندوز ممکن شد

اپلیکیشن جدید iCloud Passwords به کاربران ویندوز اجازه دسترسی به قابلیت‌های متنوعی از جمله جستجو به دنبال گذرواژه‌های ذخیره‌شده، به‌روزرسانی گذرواژه‌ها، افزودن گذرواژه جدید و حذف اطلاعات ورودی را می‌دهد.

محققان ایرانی با ساخت سامانه واقعیت مجازی به بهبود و درمان ترس و وسواس کمک می‌کنند

فناوران کشور «سامانه واقعیت مجازی بهبود و درمان ترس و وسواس» ساختند تا عوارض ناشی از دارو کاهش یابد.

افزایش قدرت تمرکز با محصولی دانش‌بنیان/ اسباب‌بازی هوشمند برای کودکان

متخصصان در یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت گجتی هوشمند شده‌اند که جنبه درمانی و سرگرمی را کنار هم دارد.

کمتر از یک درصد رایانه‌های شخصی ویندوز ۱۱ را تاکنون نصب کرده‌اند

طبق بررسی‌های انجام شده توسط موسسه «AdDuplex»، سیستم عامل ویندوز ۱۱ که از زمان معرفی آن بیش از یک ماه می‌گذرد، تنها روی حدود کمتر از یک درصد رایانه‌های شخصی نصب و اجرا شده است.

مطالب پر بازدید آرشیو