شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابداعات اختراعات

تشخیص بیماری شایع قلبی با قابلیت جدید اپل واچ

شرکت اپل سیستم عامل جدید ساعت هوشمند «اپل واچ» را معرفی کرده است که با نظارت بر ضربان قلب و تشخیص به‌موقع ریتم نامنظم می‌تواند عامل نجات کاربران از مرگ شود.

ورود شبکه‌های نسل ششم به بازار تا ۸ سال دیگر

مدیرعامل نوکیا در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت: شبکه‌های نسل ششم (۶G) حدود سال ۲۰۳۰ وارد بازار خواهند شد.

روش جدید برای خنک کردن دستگاه های الکترونیکی ابداع شد

محققان دانشگاه ایلینوی آمریکا و دانشگاه کالیفرنیا برکلی به تازگی ابزاری ابداع کرده اند که می تواند دستگاه های الکترونیک را با شیوه کارآمدتر از روش های فعلی خنک کند.

عرضه پلتفرمی برای تهیه پرسشنامه و تحلیل هوشمند اطلاعات

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان نرم‌افزاری برای تهیه و انتشار پرسشنامه عرضه کردند که از طریق آن امکان تحلیل و گزارش‌گیری از اطلاعات به‌دست‌آمده برای کاربر فراهم شده است.

موانع استفاده از فناوری برای سالمندان در ایران بررسی شد

معاون سیاست‌گذاری سازمان فناوری اطلاعات گفت: ارائه فناوری‌های شناختی، رباتیک و اینترنت اشیا می‌تواند نقش بسزایی در فراهم کردن شرایط سالمندی سالم برای سالمندان در کشور ایفا کند.

عینک مترجم همزمان گوگل رونمایی شد

مدیرعامل گوگل نمونه اولیه عینک هوشمندی را نمایش داد که این شرکت سرگرم ساخت آن است و می‌تواند زبانهای دیگر را به صورت لحظه‌ای ترجمه کند.

آیا ارتباطی میان استفاده از گوشی و تومورهای مغزی وجود دارد؟

سال‌های سال است که شایعاتی مبنی بر اینکه امواج تلفن‌های همراه منجر به ایجاد تومور معز می‌شود، وجود دارد. با این حال نتایج مطالعه طولانی‌مدت دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد که این ادعا بی‌اساس بوده و ساطع شدن امواج موبایل حین استفاده عادی سبب ایجاد تومور مغزی نمی‌شود.

چطور سرعت دستگاه‌های هوشمند را بالا ببریم؟

یک کارشناس فناوری اطلاعات گفت: حذف برنامه‌های غیرضروری و پاک کردن حافظه دستگاه از اطلاعات و فایل‌های غیرضروری و تکراری، از راه‌های سرعت بخشیدن و حفظ امنیت در دستگاه‌های هوشمند است.

نسخه نوروزی نشان با ۲ قابلیت رادیو نشان و کنکاش منتشر شد

نقشه و مسیریاب نشان نسخه جدید خود را با دو قابلیت «رادیو نشان» و «کنکاش» برای سفرهای نوروزی عرضه کرد. نسخه ۱۰ نشان، امکان گوش دادن موسیقی به وسیله رادیو را فراهم کرده و قابلیت کنکاش، مکان‌های اطراف مثل رستوران‌ها یا محل‌های گردشگری را به کاربران نمایش می‌دهد.

رونمایی از "خودرو هوشمند الکتریکی اکسیژن با پلتفرم ملی " در شیراز انجام شد

آیین رونمایی از "خودروی برقی" و افتتاح "مرکز تحقیق و توسعه خودروهای برقی" در محل کارخانجات مخابراتی ایران بعنوان اولین و بزرگترین شرکت تولید کننده تجهیزات مخابراتی کشور، همزمان با اعیاد شعبانیه در شیراز برگزار شد.

مطالب پر بازدید آرشیو