جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابداعات اختراعات

نانوپوشش‌های ایرانی از شیوع بیماری‌ها جلوگیری می‌کنند

پوشش‌های نانویی جزو فناوری‌های کارآمدی هستند که می‌توانند با ذخیره کردن خواص ماندگار ضد ویروس خود، منجر به کاهش شیوع بیماری‌ها از سطوح شوند.

زنگ خطر عاشق شدن ربات‌ها!

مرزی که سال‌ها دست ربات‌ها را از انجام برخی امور انسان‌ها کوتاه نگه داشته، حالا تا جایی باریک شده که شاید آدم‌ها کتاب‌هایی را بخوانند، فیلم‌هایی را ببینند و به روابطی دل ببندند که خالق‌شان کسانی نیستند جز ربات‌هایی که احساس می‌کنند و حتی عاشق می‌شوند!

آژانس دارویی اروپا: فواید آسترازنکا بیش از خطرات آن است

علیرغم تأیید ارتباط بین عارضه جانبی و واکسن آسترازنکا، آژانس دارویی اروپا نتیجه گرفته است که فواید واکسن از خطر آن بیشتر است.

ابررایانه سیمرغ از برنامه زمان بندی عقب نیست

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه ابررایانه سیمرغ از زمان بندی در نظر گرفته شده عقب نیست، گفت: این پروژه در فاز آزمایشی تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ رونمایی می شود.

فناوری جدید با تاباندن نور اشیا را نامرئی می کند

گروهی از محققان معتقدند یک نوع خاص از موج نوری کشف کرده‌اند که می‌تواند به طور مستقیم وارد اشیا شود و آنها را نامرئی کند.

اپل در مطالعه جدیدی، تشخیص ابتلا به کووید ۱۹ توسط اپل واچ را بررسی می‌کند

اپل در مطالعه‌ای جدید به‌دنبال پاسخ این سؤال می‌گردد که آیا اپل واچ توانایی تشخیص کووید ۱۹ و دیگر بیماری‌های تنفسی را دارد یا خیر؟ این مطالعه با همکاری دانشگاه واشینگتن انجام می‌شود.

ویندوز ۱۰ با قابلیت Timeline خداحافظی می‌کند

مایکروسافت گفته است اصلی‌ترین کارکرد Timeline ویندوز ۱۰ یعنی جابه‌جایی در بین دستگاه‌های مختلف را غیرفعال می‌کند و این یعنی عملا باید با Timeline خداحافظی کنیم.

استفاده اطلاعاتی از هوش مصنوعی در اروپا ممنوع می شود

یک سند فاش شده اتحادیه اروپا نشان می‌دهد استفاده از هوش مصنوعی برای جاسوسی از مردم و شناسایی چهره آنها به علت ضعف‌های آن توقف می‌شود.

توسط محققان کشور صورت گرفت؛ تولید دستگاه تصفیه و ضدعفونی‌کننده هوا مبتنی بر پلاسمای سرد

محققان یک شرکت دانش بنیان دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوا مبتنی بر پلاسمای سرد را به تولید رساندند.

واکسن کرونای پاستور هفته آینده وارد فاز ۳ بالینی می‌شود

مدیر اجرایی پروژه واکسن داخلی COVID-۱۹ گفت: چهار واکسن ایرانی کرونا مراحل خوبی را طی می‌کنند و واکسن مشترک پاستور و کوبا هفته آینده وارد فاز ۳ بالینی می شود.

مطالب پر بازدید آرشیو