جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابداعات اختراعات

برگزاری رویداد جایزه سال هوشمندسازی با حمایت همراه اول

رویداد جایزه سال هوشمندسازی با حمایت گروه همراه اول و با هدف یافتن راهکارهایی برای حل برخی از بزرگترین چالش‌های اجتماعی و زیست محیطی کشور برگزار می‌شود.

گوگل مپ میزان شلوغی اتوبوس‌ و مترو را نیز اعلام می‌کند

گوگل با فناوری مبتنی بر هوش‌مصنوعی،‌ علاوه بر ارائه اطلاعات لازم برای مسیریابی و موقعیت مکانی،‌ می‌تواند در برخی موقعیت‌های مکانی، سامانه‌های حمل و نقل عمومی را نیز تحت نظر گرفته و میزان شلوغی و ازدحام اتوبوس‌ها و مترو را نیز اعلام کند.

تحویل غذا با ربات در پاییز امسال

با افزایش خودکارسازی در دوران پاندمی کرونا، شرکت گراب‌هاب (Grubhub) که در زمینه تحویل غذا فعالیت می‌کند قرار است پاییز امسال ربات‌های تحویل غذا را در کمپ‌های کالج فعال کند. پاندمی باعث شده تا استفاده از ربات و دستگاه‌های خودران دوباره مورد اقبال شرکت‌ها قرار گیرد و از آنجایی که استفاده از خودرو‌های خودران هنوز به دلیل مقررات سخت امکان پذیر نیست، شرکت‌های تکنولوژی تلاش خود را برای تولید ربات‌هایی به کار گرفته‌اند که یکی از وظایف پر هزینه تحویل غذا را سریعتر و کم هزینه‌تر انجام می‌دهند.

دارک مود در برخی نسخه‌های ویندوز ۱۱ بطور پیش‌فرض فعال خواهد بود

شرکت‌های فناوری چند سالی است که حرکت به سمت دارک مود را شروع کرده‌اند و حالا مایکروسافت هم می‌خواهد در ویندوز ۱۱ حالت تیره را به‌صورت پیش‌فرض فعال کند. طبق اعلام این شرکت، برخی از نسخه‌های SKU ویندوز ۱۱ از همان ابتدا از دارک مورد بهره می‌برند، اما کاربران می‌توانند به انتخاب خود حالت روشن (لایت مود) را فعال کنند.

ضبط هوشمندی که فایلهای صوتی را به متن تبدیل می‌کند

یک شرکت چینی از تولید ضبط دیجیتال هوشمندی خبر داده که مجهز به هوش مصنوعی است و می‌تواند متن فایل‌های صوتی را با دقت قابل قبولی پیاده سازی کند.

فناوری آمازون برای کنترل مصرف کنندگان در خواب

شرکت آمازون اجازه دولت آمریکا را برای استفاده از رادار به منظور مانیتور خواب مصرف کنندگان دریافت کرد.

آیا رایانه شما توانایی اجرای «ویندوز ۱۱» را دارد؟

ممکن است فکر کنید فرآیند پذیرش یا عدم پذیرش نسخه بعدی سیستم عامل مایکروسافت موسوم به «ویندوز ۱۱» در رایانه فعلی شما فرآیند آسانی باشد.

در یک نوآوری جدید؛ استفاده اینتل و اپل از تراشه‌های سه نانومتری

اپل احتمالاً در آی پدهای جدید خود از تراشه‌های سه نانومتری ساخت شرکت تایوانی تی اس ام سی استفاده خواهد کرد و اینتل نیز همین اقدام را در مورد نوت بوک های خود انجام می‌دهد.

گزینه ساخت ویدیوی طولانی‌تر به تیک تاک اضافه می‌شود

اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک در هفته های آینده گزینه ای را معرفی می کند که به کاربران اجازه می دهد ویدیوهای طولانی‌تر حداکثر سه دقیقه ای بسازند.

طراحی سیستم ارائه راهکارهای مبتنی بر سیستم‌های تلفنی IP به اپراتورهای تلکامی

یک شرکت دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به طراحی سیستم ارائه راهکارهای مبتنی بر سیستم‌های تلفنی IP به اپراتورهای تلکامی شد.

مطالب پر بازدید آرشیو