جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابداعات اختراعات

نصب ویندوز ۱۱ نیازمند حساب کاربری مایکروسافت و اتصال اینترنت خواهد بود

مایکروسافت اعلام کرده که برای نصب و اجرای ویندوز ۱۱ برای اولین‌بار نیاز به اکانت مایکروسافت و اتصال اینترنت ضروری است. آپدیت به نسخه جدید از پاییز برای دارندگان ویندوز ۱۰ ممکن می‌شود.

زیگ؛ سرویس آنلاین تنظیم جلسات فارسی و انگلیسی

زیگ یک استارت‌آپ بین‌المللی برای سرویس هماهنگی، تنظیم سریع و بی‌دردسر جلسه، قرار و دیدار است که پس از پایان دوره تستی، از یک تیر ۱۴۰۰ به‌شکل عمومی در اختیار کاربران ایرانی و خارجی قرار گرفته است.

روسیه آدامس ضد کرونا می‌سازد

وزارت دفاع روسیه با همکاری یک مرکز تحقیقاتی که در ساخت واکسن کرونای «اسپوتنیک» نقش داشته در تلاش برای ساخت واکسنی به شکل آدامس است.

تامین مبدل‌های انرژی در سایه تحریم‌ها به مدد فناوران داخلی

با افزایش مصرف انرژی، قطعی برق زندگی و تجهیزات را تهدید می‌کند، اما محصولات دانش‌بنیان و راه‌کارهای نوآورانه این چالش را حل می‌کنند.

ویندوز ۱۱ SE رویت شد: نسخه سبک‌تر ویندوز ۱۱ مایکروسافت؟

مایکروسافت چندین بار با نسخه‌های سبک سیستم عاملش خواسته با کروم او اس گوگل رقابت کند که جدیدترین تلاش آن مربوط به حالت S Mode در ویندوز ۱۰ می‌شود. حالا ظاهرا ردموندی‌ها می‌خواهند یکبار دیگر با ویندوز ۱۱ SE شانس خود را امتحان کنند، سیستم عاملی که شاید نسخه سبک‌تر ویندوز ۱۱ باشد.

چگونه همزمان چند پنجره را در رایانه ویندوز ۱۰ مشاهده کنیم؟

یکی از مزایای داشتن مانیتور بزرگ، امکان مشاهده همزمان دو پنجره یا بیشتر در کنار هم در صفحه نمایش است که در ویندوز ۱۰ به راحتی امکان پذیر است.

تا ۱۰ سال دیگر ؛ تراشه مغزی ایلان ماسک یادگیری زبان را منسوخ می کند

ایلان ماسک در مصاحبه ای اعلام کرد با ادامه توسعه تراشه مغزی نورالینک تا ۱٠ سال دیگر یادگیری زبان منسوخ می شود.

باز و بسته کردن قفل خانه با آیفون ممکن می‌شود

اپل به دنبال طراحی خانه‌های هوشمندی است که باز و بسته کردن قفل درب‌های ورودی آنها با استفاده از آیفون انجام می‌شود.

هر آنچه درباره‌ی ویندوز ۱۱ می‌دانیم

مایکروسافت در تاریخ ۲۴ ژوئن (۳ تیر) یک رویداد برای نسل بعدی ویندوز برگزار می‌کند. این شرکت از مدت‌ها قبل مشغول پروژه‌ی Sun Valley بوده است که طبق گزارش‌ها تغییرات ظاهری گسترده‌ای را برای این سیستم‌عامل به ارمغان می‌آورد. به نظر می‌رسد در نسخه‌ی جدید این سیستم‌عامل که ظاهرا ویندوز ۱۱ نام دارد، شاهد تغییرات ساختاری گسترده‌ای در رابط کاربری ویندوز خواهیم بود.

مایکروسافت آزمایش نسخه تحت وب سرویس xCloud را برای iOS آغاز کرده است

گفته می‌شود مایکروسافت آزمایش نسخه تحت وب xCloud را در iOS و iPadOS از طریق مرورگر سافاری و در رایانه‌های شخصی به وسیله‌ی کروم و اِج آغاز کرده است.

مطالب پر بازدید آرشیو