جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فناوري‌هاي دیجیتال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: برابری سرعت اینترنت ایران و افغانستان را تکذیب می‌کنم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس آمار وب‌سایت اسپیدتست، ایران ۱۰۰ پله از نظر سرعت اینترنت از کشور افغانستان جلوتر است و اینکه سرعت اینترنت ما با افغانستان برابری می‌کند را تکذیب می‌کنم.

شورای عالی مبارزه با پولشویی ممنوعیت احراز هویت آنلاین را لغو کرد

شورای عالی مبارزه با پولشویی ممنوعیت احراز هویت آنلاین را برداشت و از امروز ( ۲۴ بهمن ماه) تمامی بانک‌ها و موسساعت اعتباری می‌توانند به صورت آنلاین احراز هویت کنند.

آکادمی ایرانسل «انقلاب متاورس» را بررسی می‌کند

آکادمی ایرانسل با برگزاری یک وب‌سمینار، «انقلاب متاورس» را به‌عنوان تجلی پارادایم نوظهور دنیای فناوری، بررسی می‌کند.

تعداد دامنه‌های فارسی کاهش یافت

از ابتدای ثبت دامنه‌های فارسی در کشور تاکنون یک میلیون و ۴۹۵ هزار و ۱۹۰ دامنه ثبت شده که از میان آنها، پسوند ir با یک میلیون و ۴۸۷ هزار دامنه‌ فعال در صدر قرار دارد، اما این آمار درمقایسه با آبان‌ماه کاهش یافته است.

اتحاد جدید برضد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک!

پروژه اینترنت ماهواره‌ای استارلیک قرار است اینترنت نامحدود و پر سرعت را به سراسر جهان برسد، اما به نظر می‌رسد اکنون جامعه ستاره شناسان قصد دارد تا اتحاد بزرگی را برضد این پروژه سازماندهی کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: مخالف رسانه‌ای شدن طرح «صیانت» نبوده‌ام، اما به چگونگی آن انتقاد دارم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اطلاع‌رسانی زودهنگام و گاه ناقص یا متناقض درباره مفاد طرحی که در مرحله اولیه بررسی کارشناسی است، موجب بی‌اعتمادی افکار عمومی می‌شود، گفت: هیچگاه مخالف رسانه‌ای شدن طرح موسوم به «صیانت» نبوده‌ام اما به چگونگی آن انتقاد داشته و دارم.

امکان حذف دسته جمعی به اینستاگرام اضافه شد

اینستاگرام با عرضه قابلیت حذف دسته جمعی، حذف پستها، اظهارنظرها و فعالیت دیگر از این پلتفرم را راحت تر کرد.

افزایش سرعت و کیفیت اینترنت خانگی با اجرای سراسری شبکه فیبرنوری

وزیر ارتباطات گفت: اصرار داریم تا شبکه فیبر نوری را به عنوان منبع شبه-نامحدود انتقال دیتا در سراسر ایران اجرا کنیم تا کیفیت و سرعت شبکه دیتای ثابت خانگی به حداکثر برسد و رضایت مردم عزیز را برآورده کند.

آیا شبکه های اجتماعی واقعا باعث افسردگی افراد می شود؟

این روزها شبکه های اجتماعی در زندگی بیشتر مردم نقش مهمی ایفا کرده و ساعات زیادی از اوقات فراغت در این شبکه ها سپری می شود. این موضوع موجب شده است که شاهد تاثیرات مختلف اجتماعی، روانی و فرهنگی این شبکه ها در زندگی افراد باشیم.

اولین مراسم عروسی در متاورس با حضور ۲۰۰۰ مهمان برگزار شد

نخستین مراسم عروسی بلاکچین جهان در دی‌سنترالند برای یک زوج آمریکایی برگزار شد. در این مراسم ۲۰۰۰ مهمان در فضای مجازی متاورس حضور پیدا کردند و «گروه حقوقی رز» (Rose Law Group) مسئولیت رسمی کردن این ازدواج را برعهده داشت.

مطالب پر بازدید آرشیو