جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

فناوري‌هاي دیجیتال

اینترنت موبایل ایران در رتبه ۸۰ جهانی قرار گرفت

میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران در ماه فوریه سال ۲۰۲۲، به ۲۲.۴۲ و میانه سرعت دانلود اینترنت ثابت ۹.۷۸ مگابیت‌ بر ثانیه رسیده که ایران به ترتیب به رتبه‌های ۸۰ و ۱۴۵ جهانی رسانده است.

شورای عالی فضای مجازی چارچوب فعالیت ساترا را مشخص کند

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهور، با تاکید بر اینکه سپردن تنظیم‌گیری به سازمان ساترا آن هم بدون قانون مصوب مصداق بارز تعارض منافع است گفت: شورای عالی فضای مجازی به قید فوریت وظایف و اختیارات و چارچوب فعالیت برای حوزه صوت و تصویر فراگیر و سازمان ساترا مشخص کند.

معاون وزیر ارتباطات: بیشترین مشکل کیفیت اینترنت مربوط به تهران است

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه منابع فرکانسی برای افزایش کیفیت شبکه اپراتورها تأمین شده است گفت: هم اکنون بیشترین مشکل کیفیت و کندی اینترنت مربوط به تهران است.

امکان انتخاب گرداننده به لایو اینستاگرام اضافه شد

پس از مدت‌ها انتظار، اینستاگرام بالاخره امکان انتخاب گرداننده را برای ایجادکنندگان بخش لایو یا همان پخش زنده خود فراهم کرد.

حداقل سرعت اینترنت به ۳۰ مگ می رسد

معاون وزیر ارتباطات از نهایی شدن مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات برای تخصیص ۵ درصد درآمد اپراتورهای موبایل به توسعه شبکه دسترسی فیبرنوری خبر داد و گفت: این مصوبه باید به تایید هیات دولت برسد.

وزیر ارتباطات: هیچ اپراتوری حق افزایش خودسرانه تعرفه را ندارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هیچ کسی به بهانه افزایش حق‌السهم اپراتورها به دولت در بودجه، حق افزایش تعرفه را ندارد. این وظیفه بر عهده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

سرعت اینترنت همراه به ۲۵.۱۸ مگابیت رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی برای افزودن به ظرفیت پهنای باند نداریم، گفت: سرعت و کیفیت اینترنت در ۶ ماه گذشته روند صعودی را طی کرده است. در این مدت سرعت ۲۵.۱۸ مگابیت بر ثانیه را در اینترنت سیار تجربه کرده‌ایم که فاصله زیادی با میانگین جهانی (۲۹.۶) ندارد.

پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی و جهاد تبیین تحرکاتی را در بین برخی مجلسیان موجب شده است. این احتمال که هر دو موضوع از دستور کار خارج شود، زیاد است.

رونمایی از "خودرو هوشمند الکتریکی اکسیژن با پلتفرم ملی " در شیراز انجام شد

آیین رونمایی از "خودروی برقی" و افتتاح "مرکز تحقیق و توسعه خودروهای برقی" در محل کارخانجات مخابراتی ایران بعنوان اولین و بزرگترین شرکت تولید کننده تجهیزات مخابراتی کشور، همزمان با اعیاد شعبانیه در شیراز برگزار شد.

با قابلیت جدید اندروید مشکل محدودیت حافظه گوشیهای مدل پایین حل شد

گوگل سرگرم کار روی قابلیت جدیدی است که فضایی که اپلیکیشن‌ها در دستگاه اندرویدی اشغال می‌کنند را حدود ۶۰ درصد کاهش می دهد.

مطالب پر بازدید آرشیو