جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

فناوري‌هاي دیجیتال

با رایج‌ترین زبان‌های اینترنت آشنا شوید

در حالی که هنوز هم زبان انگلیسی نخستین جایگاه را در فهرست رایج‌ترین زبان‌های اینترنت دارد، بررسی‌ها نشان‌دهنده‌ تغییراتی‌ست که در سال‌های اخیر درخصوص زبان‌های دیگر در این زمینه رخ داده است.

ارایه اینترنت ثابت رایگان به گردشگران نوروزی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌ریزی برای دسترسی روستاها به اینترنت پرسرعت گفت: در سال جدید برای ۶۲ روستا ارتقا تکنولوژی سایت‌های مخابراتی در نظر گرفته شده است.

حذف سابقه جست و جوی گوگل در اندروید میسر شد

گوگل تایید کرد کاربران اندروید دیگر مجبور نیستند به صورت دستی سابقه جست و جوی اپلیکیشن گوگل را پاک کنند.

ماجرای اختلال شش ساعته فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ

اختلال شش ساعته سرویس‌های فیس‌بوک شامل شبکه اجتماعی فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ، دومین قطعی بزرگ پس از سال ۲۰۰۸ بود که در ابتدا شائبه‌هایی مانند هک جهانی و فیلترینگ در ایران را مطرح کرد و درنهایت علت آن تغییرات پیکربندی اشتباه اعلام شد.

رئیس رگولاتوری: تغییرات تعرفه اینترنت در سال ۱۴۰۱ حتمی است

سال گذشته بسیاری از اپراتورهای اینترنتی و موبایل اعلام کردند که تعرفه اینترنت در سال ۱۴۰۱ باید صددرصد افزایش پیدا کند. رئیس رگولاتوری هرچند با افزایش صددرصدی تعرفه‌ در این زمینه مخالف است؛ اما اعلام می‌کند در سال جاری تعرفه‌ها به صورت حتمی افزایش می‌یابد.

اپلیکیشن‌های ایرانی، همچنان قربانی تحریم

در حالی که حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه‌های آنلاین سابقه‌ای چند ساله دارد، سال گذشته نیز برخی از این برنامه‌ها به بهانه تحریم و برخی دیگر به‌دلیل ریپورت گسترده از سوی کاربران، از گوگل‌پلی حذف شدند.

آخرین دوره‌ اینترنت رایگان دانشجویی؟

ارائه اینترنت رایگان به استادان و دانشجویان که از زمان شیوع کرونا در ایران اتفاق افتاده بود، در آخرین مرحله و برای سال تحصیلی جدید در مهرماه ۱۴۰۰ و به‌مدت شش ماه تکرار شد.

آخرین اخبار اینترنت ماهواره‌ای در ایران

فراهم شدن اینترنت ماهواره‌ای در برخی از کشورها از سوی شرکت اسپیس‌ایکس، این شائبه را در ذهن کاربران ایرانی هم ایجاد کرده این فناوری چه زمانی در ایران قابل استفاده خواهد بود، حال آنکه مواردی از جمله تحریم‌ها و قوانین کشوری، مانع راه‌اندازی سریع اینترنت ماهواره‌ای در ایران است.

نسخه نوروزی نشان با ۲ قابلیت رادیو نشان و کنکاش منتشر شد

نقشه و مسیریاب نشان نسخه جدید خود را با دو قابلیت «رادیو نشان» و «کنکاش» برای سفرهای نوروزی عرضه کرد. نسخه ۱۰ نشان، امکان گوش دادن موسیقی به وسیله رادیو را فراهم کرده و قابلیت کنکاش، مکان‌های اطراف مثل رستوران‌ها یا محل‌های گردشگری را به کاربران نمایش می‌دهد.

سیاست‌گذاری فضای مجازی باید در شورایعالی فضای مجازی انجام شود

رییس مجلس شورای اسلامی در مورد طرح صیانت گفت: مجلس معتقد از سیاست گذاری در فضای مجازی باید در شورای عالی فضای مجازی انجام شود. کمیسیون مشترک در مقطعی در این ریل حرکت نکرد و مجلس عکس العمل نشان داد و متوقف کرد.

مطالب پر بازدید آرشیو