پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فناوري‌هاي دیجیتال

افزوده شدن قابلیت فروشگاه به توئیتر

توئیتر قابلیت جدیدی را راه اندازی کرده که به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا حداکثر ۵۰ محصول را برای فروش از طریق نمایه خود عرضه کنند.

ایرادات فنی طرح «صیانت» چیست؟

یک کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه وجود قوانین و مقررات در حوزه فضای مجازی برای هر کشوری ضرورت دارد، گفت: در متن منتشرشده از طرح «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی»، مقررات خوبی لحاظ شده که می‌تواند در عین قانون‌گذاری، به کمک حاکمیت و کسب‌وکارهای فضای مجازی بیاید

رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نصر تهران: اگر اینترنت سال بعد صددرصد گران نشود باید شرکت‌ها را ببندیم

رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نصر تهران، در نشست خبری پایان سال این سازمان با بیان اینکه هزینه‌های شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت، مدام در حال افزایش است بر لزوم اصلاح تعرفه‌ها از سوی وزارت ارتباطات تاکید کرد و افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه‌ها را تنها راه ادامه کار شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت عنوان کرد.

محصول جراحی از راه دور همراه اول بر بستر ۵G، برگزیده جشنواره نوآوری برتر ایرانی

یوزکیس جراحی از راه دور مبتنی بر تکنولوژی نسل پنج همراه اول، که با ربات بومی جراح شرکت نوآوران رباتیک و پزشکی سینا ارائه شد، محصول برگزیده ششمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی شد.

چرا سرعت اینترنت کندتر شده؛ انفجار شبکه، اختلال یا دستکاری؟

سرعت اینترنت کندتر شده است. احتمالا به سختی بتوان کسی را پیدا کرد که در چند ماه اخیر با این جمله موافق نباشد. چه در شبکه سیار و چه شبکه ثابت، سرعت اینترنت نسبت به ماه‌های قبل کاهش پیدا کرده است.

معاون وزیر ارتباطات: تا ساعاتی دیگر اختلال در شبکه ارتباطی به طور کامل رفع خواهد شد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که به سرعت تا ۹۰ درصد اختلالات در ارایه سرویس ها و خدمات داخلی و برخی موارد اینترنت بین الملل رفع شده است و مابقی تا ساعت آینده مرتفع می‌شود.

توضیح وزارت ارتباطات در خصوص دلایل قطعی امروز اینترنت

قطع اینترنت برخی از مشترکین به دلیل مشکل فنی در شرکت ارتباطات زیرساخت است.

دور زدن طرح «صیانت» با اینترنت ماهواره‌ای استارلینک امکان‌پذیر است؟

یک کارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای عنوان کرد که پروژه‌ای مثل استارلینک در کشور تحریمی مانند ایران خدمت‌رسانی نمی‌کند و از طرف دیگر، این شرکت‌ها پایبند به قوانین و مقررات دولت‌ها هستند و بدون دریافت مجوز، سرویسی ارائه نمی‌دهند.

رونمایی از نخستین خودرو الکتریکی هوشمند با پلتفرم ملی

کارخانجات مخابراتی ایران قبل از پایان سال ۱۴۰۰ از خودرو الکتریکی هوشمند با پلتفرم ملی، محصول مشترک این کارخانه با خودروسازان جنوب و دانشگاه صنعتی شیراز رونمایی می کند.

تسری ممنوعیت‌های ماهواره‌ای به پلتفرمهای اینترنتی

سالهاست که به موجب قانون «ممنوعیت به کارگیری تجهیزات ماهواره ای» استفاده از این تجهیزات و هرگونه همکاری با رسانه‌های فعال ماهواره‌ای جرم است.

مطالب پر بازدید آرشیو