یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضاي مجازي

بررسی دلایل ناتوانی در سیاست‌گذاری صحیح فضای سایبر

یک پژوهشگر فضای سایبر معتقد است که ناتوانی در تعریف صحیح فضای سایبر و اکتشاف مؤلفه‌های ماهوی این فضا، موجب ناتوانی در سیاست‌گذاری صحیح فضای سایبر شده است.

تجربه متفاوت جهان مجازی متاورس

شرکت تابعه پاناسونیک به نام "Shiftall" در نمایشگاه ۲۰۲۲ CES مجموعه‌ای از محصولاتی را معرفی کرده است که برای کمک به کاربران برای غوطه‌ور شدن در جهان مجازی متاورس، طراحی شده‌اند.

گذرواژه‌هایتان‌ را در مرورگر ذخیره نکنید

محققان دریافتند که ذخیره گذرواژه‌ها در مرورگر، کاربران را در برابر حملات آسیب‌پذیر می‌کند.

وزارت ارتباطات در نامه‌ای به مدیران متا و اینستاگرام سانسور مطالب و تصاویر شهید سلیمانی را محکوم کرد

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نامه‌ای خطاب به مدیران پلتفرم‌های متا و اینستاگرام با محکوم کردن سانسور مطالب و تصاویر مرتبط با شهید سلیمانی در اینستاگرام، خواستار پایان دادن به این سانسور و بازگرداندن حساب‌ها و پست‌های تعلیق شده در پی اعمال این سیاست شد.

پیش‌بینی‌ امنیت سایبری برای سال ۲۰۲۲

همان‌طور که هکرها با گذشت زمان در حملات خود پیچیده‌تر می‌شوند، پیشگیری باید در اولویت سازمان‌ها باقی بماند و آنها با فرهنگ‌سازی امنیت سایبری و اجرای سیاست‌های صحیح امنیتی، جایگاه خود را در فضای مجازی بهبود بخشند.

فرمانده انتظامی تهران: گشت مجازی پلیس فعال شد

رئیس پلیس پایتخت از فعالیت گشت مجازی پلیس خبر داد. به گفته وی پلیس فتا با قدرت گشت‌زنی خود را در فضای مجازی شروع کرده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس: ابعاد حقوقی طرح صیانت مغایر با قانون اساسی است

با توجه به بررسی‌های کارشناسی صورت‌گرفته در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، علی‌رغم آنکه انتظار می‌رفت فرآیند بررسی طرح صیانت از فضای مجازی براساس روال ماده۱۴۲ آیین‌نامه داخلی مجلس در مرکز طی شود، ولی این فرآیند به شیوه دیگری مراحل خود را در کمیسیون ویژه درحال طی کردن است.

پیشنهادات وزارت ارتباطات برای طرح حمایت از کاربران

در نسخه پیشنهادی وزارت ارتباطات برای طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی، بندهای مربوط به اعمال محدودیت در ترافیک اینترنت و مسدودسازی خدمات پایه کاربردی حذف شده است.

عضو مجلس خبرگان خرید زمین مجازی در متاورس از نظر شرعی جایز نیست

عضو مجلس خبرگان اعتقاد دارد بنابر دستورات فقهی اسلام، معامله رمز ارزها و خرید زمین در متاورس جایز نیست.

عضو مرکز پژوهش‌های مجلس: حذف بند مسدودسازی پلتفرم‌ها از طرح صیانت قطعی نیست

مدیرکل فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد حذف مفادی از طرح صیانت مانند بند مسدودسازی پلتفرم‌ها تنها در حد پیشنهاد بوده و هیچ تصمیم کارشناسی درباره آن گرفته نشده است. او همچنین با اشاره به نسخه پیشنهادی دولت درباره طرح صیانت اظهار داشت نظر دولت بر این نیست که این نسخه رسانه‌ای شود .

مطالب پر بازدید آرشیو