یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کسب و کار دیجیتال

اگر گوشی اندروید دارید این تنظیمات را تغییر دهید

تنظیمات مختلف گوشی‌های اندرویدی میزان حریم خصوصی کاربران را کاهش می‌دهد و حتی برای آن‌ها هزینه می‌تراشد.

گمرک: واردات رسمی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار از سال آینده ممنوع خواهد شد

رئیس کل گمرک اعلام کرد سال آینده واردات خودرو و موبایل با ارزش بیش از ۶۰۰ دلار (پرچمدار) ممنوع خواهد شد. این درحالی است که طبق اعلام انجمن واردکنندگان موبایل طی یک سال گذشته، گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار سهم ۵ درصدی از واردات را به خود اختصاص داده‌اند.

اجرای فاز آزمایشی عرضه رمزریال از سوی بانک مرکزی

بانک مرکزی ایران در حالی از راه‌اندازی فاز آزمایشی رمزپول بانک مرکزی ایران با عنوان «رمزریال» خبر می‌دهد که برخی کارشناسان حوزه فناوری معتقدند دیجیتالی کردن ریال، با ارزش و پشتوانه فعلی، بی‌معنی است زیرا با گذشت سال‌ها از مطرح شدن موضوع ارزهای دیجیتالی در ایران، این حوزه هنوز مقررات‌گذاری نشده و بلاتکلیف مانده است.

هشت توصیه برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

گوشی‌های اندرویدی پس از مدتی مثل روز اولی که از جعبه خارج کرده بودید کار نمی‌کنند و اپلیکیشن‌های نصب شده، بازی‌ها و فایل‌های اضافی (جانک فایل) روی عملکرد آنها تاثیر منفی می‌گذارند.

بررسی تفاوت گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ وارد شده به بازار ایران

در تولید هر گوشی موبایل دو عامل مهم، به جز برند آن نقش دارد: کشور تولید‌کننده و کشور سفارش‌دهنده. این دو عامل شاید در چشم خریدار خُرد چندان تاثیرگذار نباشد اما در خروجی محصول نهایی تفاوت‌هایی را ایجاد می‌کند. داریا همراه پایتخت، واردکننده رسمی گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ، در سال‌های گذشته سعی کرده تا این دو عامل مهم را برای واردات خود در نظر بگیرد.

نمونه پایلوت رمزپول بانک مرکزی آماده شد؛ به دنبال عرضه پول هوشمند در کشور

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرد پس از ۲ سال تلاش مستمر روی پلتفرم و زیرساخت رمزپول بانک مرکزی، نمونه پایلوت آن آماده شده است. رئیس واحد بلاکچین این شرکت نیز اعلام کرد رمزپول رقیبی برای بیت کوین نیست و هدف بانک مرکزی، ارائه پول هوشمند به شهروندان است.

مدیرعامل شاپرک وعده اصلاح نظام کارمزد در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱ را داد

مدیرعامل شاپرک وعده داد تا سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ نظام کارمزد اصلاح شود. اصلاح نظام کارمزد بیش از یک دهه است که در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد اما به دلایل مختلف هر بار تغییر نظام کارمزدی کشور به تاخیر می‌افتد حال طبق گفته کارشناسان وضعیت به گونه‌ای است که اگر تغییری در نظام کارمزد اتفاق نیافتد، شبکه پرداخت به صورت کامل به اغما خواهد رفت.

اپل کاربران را مجبور به خروج از iOS ۱۴ می‌کند

اپل دیگر به کاربران اجازه نمی‌دهد با به‌روزرسانی‌های امنیتی در iOS ۱۴ بمانند.

تسلا از پذیرش دوج کوین برای خرید برخی محصولات خود خبر داد

تسلا غول خودروهای الکتریکی، از ساعاتی قبل برخی محصولات خود را وب‌سایت‌اش با رمزازر دوج کوین قیمت گذاری کرده است. بر اساس داده‌های وب‌سایت CoinMarketCap، بعد از اعلام این خبر، قیمت این رمزارز جنجالی بیش از ۱۳.۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

بلوبانک به سامانه پرداخت لحظه‌ای (پل) پیوست

بلوبانک به عضویت سامانه پرداخت لحظه‌ای (پل) درآمد.

مطالب پر بازدید آرشیو