شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت الکترونيک

چند نکته درباره شاهکاری که به دولت همراه اضافه شد

اخیراً خبر اتصال سامانه شبکه احراز هویت کاربران ارتباطی (شاهکار) به نرم‌افزار دولت همراه اعلام شد؛ سامانه‌ای که در پی مصوبه شورای عالی فضای مجازی به منظور تأمین کامل حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران در فضای مجازی و حقیقی در سال 1394راه‌اندازی و به تدریج سرویس‌های مختلف به آن اضافه شد.

اطلاعات کارت‌هاي اعتباري کاربران دستگاه‌هاي کارت‌خوان لو رفت!

يکي از شرکت‌هاي توسعه‌دهنده دستگاه‌هاي کارت‌خوان موسوم به POS اعلام کرده است که گروهي از هکرها موفق شده‌اند به اطلاعات مربوط به کارت‌هاي اعتباري مشتريان دست پيدا کنند.

ايران الکترونيکي؛ بايدها و شايدها

در شرايطي که کشورمان نيازمند برون‌رفت از فشار اقتصادي و افزايش بهره‌وري است، ادامه شيوه‌هاي سنتي مديريت، شکاف بزرگي در نحوه اداره کشور نسبت به کشورهاي ديگر ايجاد مي‌کند؛ در حالي‌که دولت الکترونيکي مي‌تواند علاوه‌بر صرفه‌جويي در زمان و هزينه، تسهيل شدن خدمات را در پي داشته باشد.

GNAF (جی نف) پلی به سوی دولت الکترونیکی است

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور شرکت ملی پست ایران گفت : می خواهیم آدرس قانونی را راه اندازی کنیم تا محل سکونت همه مشخص باشد

تا دو هفته دیگر انجام می‌شود ارایه خدمات دولت الکترونیکی از پیام‌رسان‌های داخلی

به گفته معاون وزیر ارتباطات، جهت گسترش خدمات پیام‌رسان‌ها به امور شهروندی، خدمات دولت الکترونیکی طی دو هفته آینده از طریق پیام‌رسان‌ها قابل دسترس خواهد بود.

کشاکش دولت الکترونيکي با دستگاه‌هاي دولتي!

اين روزها، اتصال دستگاه‌ها و عدم تبادل اطلاعات، حلقه مفقوده توسعه دولت الکترونيکي در ايران به شمار مي‌رود؛ موضوعي که بارها ازسوي مسوولان مربوطه در وزارت ارتباطات و سازمان فناوري اطلاعات بر آن تاکيد مي‌شود اما...

پروژه GNAF پایه دولت الکترونیک است

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور شرکت ملی پست با تاکید بر اینکه نقشه پارسل جز اساسی پروژه GNAF و پاشنه آشیل آن است، گفت: مشکل بزرگ دیگری که ما برای پیشبرد این طرح داریم تکمیل نبودن نام معابر و پلاک ساختمانی در کشور است به صورتی که مرکز استانی در کشور داریم که نام معبر و پلاک ندارد.

واگذاري خدمات دستگاه‌هاي اجرايي به دفاتر پيشخوان

برخي کارشناسان، با اشاره به ضرورت برون‌سپاري خدمات دستگاه‌ها معتقدند که دستگاه‌هاي اجرايي بايد از موازي‌کاري در اجراي برون‌سپاري خدمات خودداري کنند.

کارگروه ICT مجلس بررسي مي کند؛ حذف دريافت کپي مدارک کاغذي با اجراي دولت الکترونيک

کارگروه ارتباطات مجلس شوراي اسلامي موضوع حذف کپي مدارک کاغذي را به دليل اجراي دولت الکترونيک، مورد بررسي قرار مي دهد.

دولت الکترونيکي تنها مختص دستگاه اجرايي نيست و همه بايد به آن بپيوندند

رييس سازمان فناوري اطلاعات با اعلام رشد 22 درصدي دستگاه هاي دولتي در پيوستن به دولت الکترونيکي در آخرين دور از ارزيابي خدمات الکترونيکي دستگاه‌هاي اجرايي گفت: تعداد تراکنش دستگاه هاي دولتي با مرکز تبادل داده در آبان ماه به 44 ميليون رسيد که پيش بيني مي شود اين رقم در پايان آذرماه به 60 ميليون تراکنش برسد.

مطالب پر بازدید آرشیو