شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت الکترونيک

وزیر ارتباطات با انتشار یادداشتی مطرح کرد: ضرورت نوسازی ساختارهای کهنه در عصر «حکمرانی هوشمند»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این روزها مفهوم «حکمرانی هوشمند» به کار می‌رود؛ یعنی باید فراتر از «حکمرانی فضای مجازی» را دید، یعنی مساله آن است که از طریق فناوری‌های نو بتوان مساله‌های اساسی حکمرانی را حل کرد نوشت: دنیا در حال ورود به دوره «حکمرانی هوشمند» است و در این دوره است که ساختارهای کهنه دولت‌ها نیاز به نوسازی می‌یابند و این نوسازی بدون اتکا و فهم عمیق از فناوری، ما را از مسیر پیشرفت دورتر خواهد کرد.

سرشماری نفوس و مسکن از طریق پایگاه‌های داده‌ای انجام می‌شود

شرکت ملی پست و مرکز آمار ایران همکاری مشترک خود برای سرشماری نفوس و مسکن را آغاز کردند.

کارتابل الکترونیکی دولت و مردم تا دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

معاون دولت الکترونیکی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کارتابل الکترونیکی دولت و مردم تحت عنوان "سامانه پیام ایران" تا دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

با ارزیابی در دوران کرونا صورت گرفت؛ انتقاد به معرفی ۱۰ دستگاه برتر در الکترونیکی کردن خدمات

معاون وزیر ارتباطات در حالی فهرست ۱۰ دستگاه برتر در الکترونیکی کردن خدمات دولت را در دوره کرونا معرفی کرد که بسیاری از کاربران نسبت به این رتبه بندی و عملکرد دستگاهها انتقاد دارند.

رونمایی از سامانه جامع رفاه ایرانیان/شفافیت و مبارزه با فساد از آثار مهم دولت الکترونیکی است

رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش و اهتمام دولت از ابتدا این بوده است که مردم خدمات دولتی مورد نیاز خود را هرچه سریعتر و آسان تر دریافت کنند، گفت: توسعه دولت الکترونیکی به تحقق این هدف کمک می کند و شفافیت و مبارزه با فساد از آثار مهم دولت الکترونیکی است.

اظهارات وزیر ارتباطات در مورد عدم اتصال سازمان ثبت به دولت الکترونیکی، ناشی از عدم احاطه و آگاهی ایشان است

معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این سازمان را از سازمان‌های فعال در توسعه دولت الکترونیک در کشور دانست و گفت: اظهارات وزیر ارتباطات در مورد عدم اتصال سازمان ثبت به دولت الکترونیکی، ناشی از عدم احاطه و آگاهی ایشان است.

تحقق ایده دولت الکترونیک در دولت تدبیر و امید

دولت الکترونیک تا چند سال قبل تنها یک ایده و آرزو بود، اما پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، گام‌های خوبی برای عملیاتی شدن آن برداشته شد و در دولت دوازدهم با سرعت پیش رفت.

سازمان ثبت اسناد کشور به دولت الکترونیک متصل نشده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: علیرغم اینکه در قوه قضاییه دادرسی الکترونیکی راه‌اندازی شده است اما تاکنون سازمان ثبت اسناد کشور به دولت الکترونیک متصل نشده است.

سامانه استعلام سرویس های ثبت شده شما در اپراتورهای مخابراتی

برای پیش گیری از تخلفات احتمالی از طریق سرویس های مخابراتی ثبت شده به نام شما، کلیه ی سرویس های به نام خود در اپراتورها را از سامانه رگولاتوری استعلام نمایید

شبکه ملی اطلاعات عامل پیشبرد «نهضت ملی تولید محتوا» است

مهمترین و اساسی ترین عامل پیشبرد نهضت ملی تولید محتوا در فضای مجازی و سالم سازی آن، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است.

مطالب پر بازدید آرشیو