شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت الکترونيک

ناظمي: تمرکز داده در دستگاه‌ها در روند دولت الکترونيک اختلال ايجاد مي‌کند

معاون وزير و رئيس سازمان فناوري اطلاعات گفت: تا زماني که دستگاه‌ها با اين ذهنيت پيش بروند که با تمرکز داده قدرت بيشتري به دست مي آورند، نمي توان انتظار داشت تا دولت الکترونيک به اهداف خود دست پيدا کند.

واقعيت پيش رفتن يا نرفتن شبکه ملي اطلاعات چيست؟!

شبکه ملي اطلاعات در حالي به يکي از مهم‌ترين پروژه‌هاي ارتباطي کشور تبديل شده که مرکز ملي فضاي مجازي، تحقق ?? درصدي شبکه ملي اطلاعات را قبول ندارد و آمار اعلام‌شده توسط وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات را رد مي‌کند.

ضعف­ سازمان­‌هاي دولتي در الکترونيکي کردن خدمات عمومي

الکترونيکي بودن خدمات تنها به ارائه خدمت توسط سازمان مربوطه خلاصه نمي­‌شود بلکه شامل مراحل ارائه خدمت، توليد خدمت، درخواست خدمت و اطلاع­‌رساني نيز مي­‌شود.

اجراي کارپوشه ملي ايرانيان عملياتي ميشود.

در فاز نخست کارپوشه ملي ايرانيان، ارتباط دولت و حاکميت با شهروندان يک سويه است اما در فازهاي بعدي امکان برقراري ارتباط دوسويه نيز فراهم مي شود که از اين طريق مي توان به عنوان پايگاهي قابل اتکا، براي نظرسنجي استفاده کرد.

اولين انتخابات تمام الکترونيکي تهران برگزار شد

ه گزارش پيوست انتخابات شوراياري‌ها اولين انتخابات تمام الکترونيکي کشور به‌شمار مي‌آيد که در تهران برگزار شده‌است. در صورت موفقيت اين انتخابات مي‌توان اميدوار بود انتخابات ديگر نيز به صورت تمام الکترونيکي برگزار شود.

ارائه خدمات الکترونیک تامین اجتماعی حلقه مفقوده تصمیم گیری

علی رغم آنکه ایجاد نظام حمایت اجتماعی یکی از وعده های مهم رئیس جمهور در برنامه ارائه شده برای دولت دوازدهم بود ، همچنان این مهم مغفول مانده و نیمی از جمعیت کشور در سردرگمی خدمات بیمه ای خود قرار دارند .

در کارگروه تعامل پذيري دولت الکترونيکي مصوب شد؛ الزام ارائه الکترونيکي و برخط محل اقامت اشخاص

در دومين جلسه کارگروه تعامل پذيري دولت الکترونيکي مصوب شد، اخذ الکترونيکي و برخط محل اقامت اشخاص جايگزين دريافت دستي اطلاعات کد پستي و نشاني در کليه فرم هاي الکترونيکي و پيشخوان هاي اخذ خدمت دستگاه هاي اجرايي شود.

بررسي جايگاه دولت الکترونيک در وزارت ارتباطات

دولت الکترونيک فرصتي را در اختيار دولت­‌ها قرار مي­‌دهد تا نه ­تنها اطلاعات و خدمات خود را شفاف­‌تر سازند بلکه آن­‌ها را سريع‌تر، آسان‌تر و کم هزينه­‌تر در اختيار شهروندان قرار دهند. براي تحقق اين هدف اما پايش مستمر کيفيت وب­گاه­‌ها و خدمات الکترونيکي دستگاه­‌هاي اجرايي در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته و مقرر شده است که تمامي دستگاه‌هاي اجرايي تا پايان سال سوم برنامه تمامي خدمات خود را الکترونيکي ارائه دهند.

سامانه پرونده الکترونيک سلامت رونمايي شد

رئيس مرکز مديريت آمار و فناوري اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره به رونمايي سامانه پرونده الکترونيک سلامت گفت: بخشي از اطلاعات پرونده الکترونيک سلامت مردم مي‌تواند در صورت نياز در خدمت درمانگر و در خدمت‌گيرندگان قرار گيرد.

چرا برخي دستگاه‌هاي دولتي اعتقادي به دولت الکترونيک ندارند؟!

در حالي که براي به ثمر رسيدن دولت الکترونيکي نيازمند يکپارچه شدن خدمات دستگاه‌هاي دولتي هستيم، به نظر مي‌رسد برخي سازمان‌ها يا ميانه‌اي با الکترونيکي شدن ندارند يا روش ويژه خود را براي اين کار در پيش گرفته‌اند که اين موضوع با تجميع خدمات به صورت واحد در تضاد است.

مطالب پر بازدید آرشیو