شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت الکترونيک

1440 میلیارد تومان صرفه جویی در صورت حذف قبوض کاغذی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنرانی به مناسبت «هفته ایران دیجیتال» با اشاره به دولت الکترونیکی از صرفه جویی 1440 میلیارد تومانی در صورت حذف قبوض کاغذی آب، برق، گاز و تلفن خبر داد و گفت: با این صرفه جویی می توان کارهای بزرگی به نفع مردم انجام داد و ذهن مردم را بایدنسبت به هدر رفت این منابع حساس کرد.

رييس پژوهشکده فناوري اطلاعات: امکان تشخيص پولشويي و تقلب با تجزيه و تحليل تراکنش هاي بانکي

رييس پژوهشکده فناوري اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به اهميت کلان داده ها در کشور، از تجهيز آزمايشگاه کلان داده ها و تدوين پيش نويس لايحه حکمراني داده ها و کلان داده ها خبر داد

هدف سال 1400 استفاده هر خانواده ايراني از حداقل يک خدمت دولت الکترونيک

رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران استفاده هر خانوار مستقر در ايران را از حداقل يک خدمت دولت الکترونيک در سال را از اهداف سال 1400 اين سازمان برشمرد.

وزير ارتباطات خبر داد: دريافت کارت سوخت و يارانه کالا با کد دستوري #?*

وزير ارتباطات از انتخاب کد دستوري #?* براي دريافت خدمات دولت همراه و دولت الکترونيک خبر داد.

زيرساخت‌هاي دولت الکترونيکي تشريح شد

زيرساختهاي دولت الکترونيک امروز با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح امروز در سازمان فناوري اطلاعات تشريح شد.

درکنگره متخصصان علوم اطلاعات؛ نشست دسترسی آزاد به اطلاعات برگزار می شود

نشست «مدیریت اطلاعات پژوهشی؛ دسترسی آزاد به اطلاعات» همزمان با کنگره متخصصان علوم اطلاعات برگزار می‌شود.

در افتتاحیه نمایشگاه تراکنش تاکید شد حرکت از سوی بانکداری الکترونیک به دیجیتال

امروز در افتتاحیه نمایشگاه تراکنش تاکید شد که با ورود بازیگران جدید به این حوزه، بازیگران سنتی باید آن‌ها را بپذیرند و در این زمینه باید تمرکز بر بخش خصوصی باشد و در نهایت از بانکداری الکترونیک به بانکداری دیجیتال برسیم.

سامانه های برخط هنوز درنیمه راه ارایه خدمات

سامانه های برخط باید گسترده تر و هماهنگی بهتر با نیروی انسانی سازمانها تلفیق شوند تا دولت الکترونیک معنای حقیقی به خود بگیرد و کاربران هم بدانند درخواست خود را باید حضوری پیگیری کنند یا غیر حضوری.

توافق براي همراهي نيروي انتظامي با دولت الکترونيک

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از توافق با فرمانده نيروي انتظامي پيرامون چارچوب هاي همراهي در اجراي دولت الکترونيک خبر داد.

شيوه جديد سرقت اطلاعات از دستگاه‌هاي خودپرداز

در نوع جديد حمله به دستگاه‌هاي خودپرداز(ATM) مهاجم يک حفره کوچک در آن ايجاد و داده‌هاي مشتريان را به‌صورت مستقيم از کارت‌خوان داخل ATM استخراج مي‌کند.

مطالب پر بازدید آرشیو