جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضاي مجازي

فیس‌بوک قابلیت جدیدی شبیه به رشته توییت‌های توییتر را آزمایش می‌کند

فیس‌بوک در حال آزمایش قابلیت جدیدی است که به چهره‌های عمومی اجازه می‌دهد تا پست‌های جدیدی و با موضوع مرتبط را با اتصال به یکدیگر ایجاد کنند. این قابلیت، پست‌ها را به هم متصل می‌کند و درنتیجه طرفداران خیلی ساده به‌روزرسانی این پست را در طول زمان مشاهده می‌کنند.

وزیر ارتباطات اعلام کرد آگاه‌سازی مخاطب، جایگزین مسدودسازی فضای مجازی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که به جای راهکار مسدودسازی و درگیر شدن با فضای مجازی، راهکار آگاه‌سازی مخاطب را مدنظر قرار دادیم.

استوری پولی به اینستاگرام می‌آید

اینستاگرام تایید کرد سرگرم کار روی قابلیت جدیدی به نام استوری‌های انحصاری است که مشابه سرویس اشتراکی توییتر است.

تشریح اشکالات طرح «حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی»

برخی فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات طی بیانیه‌ای اشکالات طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» را برشمرده و با ابراز نگرانی بدنه صنعت فناوری اطلاعات نسبت به تبعات تصویب چنین طرحی، کنار گذاشتن این طرح و شروع تدوین طرحی جدید با مشارکت مجلس‌، دولت و بخش خصوصی را خواستار شد.

وزیرارتباطات در واکنش به طرح مجلس حکمرانی سایبری برای بهره‌گیری از فضای مجازی است نه انسداد آن

ایجاد نهادی جدید و حذف دولت از فرآیند تصمیم‌گیری، حکمرانی سایبری ایران را مبهم‌تر می‌کند.

چند راهکار برای حفظ امنیت هویت آنلاین

انجام اقدامات امنیتی در مورد مسائل احتمالی مربوط به سرقت هویت هشدار داده و خطر وقوع آن را کاهش می‌دهد و به کاربران در جست‌وجوی راه‌حل‌هایی امنیتی کمک خواهد کرد که محافظت از سرقت هویت را باهم ادغام می‌کنند، زیرا این روش می‌تواند از کاربر در برابر ویروس‌هایی که اطلاعات را می‌دزدند، محافظت کند.

طرح تازه مجلس درباره اینترنت و فضای مجازی؛ مصونیت یا محدودیت؟!

حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی نام تازه‌ترین طرحی است که این روزها در مجلس شورای اسلامی مطرح و در دستور کار قرار گرفته است؛ طرحی که به نظر می‌رسد با توجه به بندها و تبصره‌های آن، در صورت تصویب تغییرات بسیاری در حوزه اینترنت و شبکه‌های مجازی به وجود می‌آورد.

شبکه اجتماعی تیک‌تاک به شدت از سوی شرکت مادر تحت کنترل است

یکی از کارکنان سابق بخش جذب نیروی تیک‌تاک می‌گوید با اینکه ساعت کاری او از ۱۰ صبح تا ۷ عصر بود؛ اما بیشتر اوقات دوبرابر این شیفت کار می‌کرد؛ زیرا مسئولان بایت‌دنس، شرکت مادر تیک‌تاک، به شدت در تصمیم‌گیری‌های تیک‌تاک دخیل بودند و از کارکنان این شرکت در کالیفرنیا انتظار داشتند در تمامی ساعات روز در دسترس باشند.

محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین شبکه‌اجتماعی میان کاربران ایرانی چیست؟

بررسی آمار کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که تلگرام، اینستاگرام و توییتر به ترتیب محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در بین ایرانیان هستند.

مجلس به دنبال ساماندهی فضای مجازی است نه بگیر و ببند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم اعلام کرد که طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسانهای اجتماعی» به دنبال ساماندهی در این بخش است و ساماندهی به معنای بگیر و ببند و حذف کردن نیست. مجید نصیرایی فیلتر فله‌ای پیام رسان‌های خارجی را نادرست خواند و جرم‌انگاری برای کسانی که فیلترشکن استفاده می‌کنند را اشتباه دانست.

مطالب پر بازدید آرشیو