پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضاي مجازي

نصیرایی: نظرات خود را درباره طرح‌ صیانت در «پارلمان مجازی ایران» درج کنید

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از دغدغه مندان طرح صیانت از فضای مجازی خواست که نظرات خود را در پارلمان مجازی ایران درج کنند.

قلمروی سایبری ایران باید مشخص شود

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه اینترنت کالیفرنیایی حاکمیت کشورها در فضای مجازی را زیرسوال برده است، گفت: قلمروی سایبری جمهوری اسلامی ایران باید مشخص شود.

بیانیه‌ تشکل‌های صنفی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به رئیس‌جمهور طرح صیانت پس گرفته شود/حمایت از کسب‌وکارها از مسیر محدودیت ممکن نیست

تشکل‌های صنفی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کردند: حمایت هوشمندانه از کسب‌وکارها و پلتفرم‌های پایه و کاربردی داخلی و فضای مجازی و کمک به افزایش رقابت‌پذیری آنها با نمونه‌های مطرح جهانی که در حال حاضر کسب‌وکار و زندگی روزمره مردم بر بستر آنها انجام می‌شود، یک ضرورت است که از مسیر محدودیت و ممنوعیت و فشار بر کاربران دست‌یافتنی نیست؛ بلکه نیازمند همراهی نخبگان و متخصصین این حوزه در تدوین قوانین و مقررات این بخش است.

در نشست بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفته شد بررسی طرح صیانت از دو هفته‌ دیگر آغاز می‌شود/امیدی به اصلاح طرح نیست

نماینده موافق طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی معتقد است که این فضا صرفا به کسب‌وکارها محدود نمی‌شود و باید فرهنگ و امنیت در این حوزه را نیز مورد توجه قرار داد. در عین حال مخالف طرح معتقد است اگر می‌خواهیم کسب‌وکارها را با خودمان همراه کنیم، باید اقداماتی را دنبال کنیم که برای بخش خصوصی آورده داشته باشد و حال آنکه این قانون چندصفحه‌ای تفسیرپذیر است و معنی ندارد.

بسته شدن حساب گروهی از محققان؛ اظهار نگرانی سناتور آمریکایی از برخورد نامناسب فیس‌بوک با محققان

مارک وارنر سناتور آمریکایی روز گذشته از برخورد فیس‌بوک با تعدادی از محققان دانشگاهی اظهار تأسف کرد و آن را عمیقاً نگران کننده توصیف کرد.

برای بررسی طرح صیانت فضای مجازی؛ هم اندیشی سازمان نظام صنفی رایانه ای با نمایندگان مجلس برگزار شد

نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با مجید نصیرائی و مجتبی رضاخواه از نمایندگان مجلس در رابطه با بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، هم اندیشی کردند.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کرد فراخوان تشکیل کارگروه ویژه صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) اعلام کرد با مشارکت تشکل‌ها، سندیکاها و انجمن‌های تخصصی بخش خصوصی، کارگروه ویژه صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی را تشکیل می‌دهد.

نابودی "دومینو وار" اقتصاد با تصویب طرح صیانت در پشت درهای بسته/تجربه تلخ حضور تلگرام در ایران

در حالی روز ۶ مرداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصل ۸۵ شدن طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌ مجازی موافقت کردند که با باور فعالان کسب و کارهای آنلاین اجرای این طرح در کوتاه مدت موجب از دست رفتن حقوق کاربران، در میان مدت از بین رفتن کسب و کارهای کوچک و متوسط و در بلندمدت اثراتی بر کل اقتصاد جامعه و کسب و کارهای بزرگ خواهد شد.

طرح صیانت فضای مجازی از چاله درآمدن و درچاه افتادن است

معاون فضای مجازی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قم گفت: طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی مصداق از چاله درآمدن و درچاه افتادن است.

پیام‌رسان‌های خارجی تا توانمندسازی نرم‌افزارهای داخلی فعال هستند

منصور شکرالهی ضمن انتقاد از آنچه سیاه‌نمایی در اطلاع‌رسانی از طرح مجلس درباره فضای مجازی خواند گفت: تا زمانی که نرم‌افزارهای داخلی همه سرویس‌های لازم با شاخصه‌های بین‌المللی ارائه نکنند، پیام‌رسان‌های خارجی فعال هستند.

مطالب پر بازدید آرشیو