پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضاي مجازي

به صورت آزمایشی عرضه شد؛ ابزار جدید توئیتر برای گزارش دادن توئیت های گمراه کننده

توئیتر در حال آزمایش ابزار جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد تا توئیت های حاوی اطلاعات دروغین یا گمراه کننده را گزارش دهند.

فیسبوک سد راه طالبان شد

شرکت فیسبوک اعلام کرد، از آنجایی که طالبان را یک سازمان "تروریستی" در نظر می‌گیرد، فعالیت این گروه و انتشار هر نوع محتوای حمایتی از آن را در این بستر ممنوع کرده است.

فعالیت طالبان در توییتر واکنش برانگیز شد

توییتر به طالبان اجازه داده است اخبار تصرف افغانستان را از طریق این پلتفرم منتشر کند.

آشفته بازار حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی در ماجرای جعل اکانت‌ها و سوء‌استفاده در روبیکا، چه قانونی از حق کاربر دفاع می‌کند؟

آشفته بازار ایجاد گسترده اکانت‌های جعلی به نام افراد معروف، پرمخاطب و حتی کم مخاطب در اپلیکیشن روبیکا نشان می‌دهد که به قانون مشخصی برای صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی نیاز است که بتواند حق آنها را هم در شبکه‌های داخلی و هم در شبکه‌های خارجی احقاق کند.

اصلاحات پیشنهادی موافقان و مخالفان طرح فضای مجازی مجلس

اصلاحات پیشنهادی موافقان و مخالفان طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی در برنامه رادیو گفتگو مطرح شد.

برای گروه سنی ۱۳ تا ۱۷ سال؛ تیک تاک برای حفاظت از کاربران نوجوان دست به کار شد

در ماه های آینده تیک تاک آپدیت های جدیدی را با هدف حفاظت از حریم خصوصی کاربران ۱۳تا ۱۷ سال اجرا می کند.

اینستاگرام با دو قابلیت جدید با نفرت‌پراکنی مقابله می‌کند

اینستاگرام امروز از دو قابلیت جدید رونمایی کرده که Limits و Hidden Words نام دارند و قرار است میزان نفرت‌پراکنی و سوءاستفاده از پست‌های پرطرفدار و ترند را کاهش دهند. این دو ویژگی برای محافظت از کاربران در برابر دیدگاه‌های آزاردهنده، نژادپرستانه و جنسیت‌زده طراحی شده‌اند.

تیک تاک پردانلودترین اپلیکیشن جهان شد!

طبق گزارش منتشر شده توسط رسانه Nikkei به نظر می‌رسد اپلیکیشن تیک‌تاک توانسته است با وجود تمام محدودیت‌های اعمال شده روی آن توسط دولت‌های مختلف، مقام پردانلودترین برنامه را از آن خود کند.

۸ آسیب جسمانی استفاده افراطی از گوشی همراه و تبلت در کودکان

استفاده بیش از حد کودکان و نوجوانان از گوشی همراه و تبلت موجب عوارض و آسیب‌های جسمانی خواهد شد که در این گزارش به این موضوع می‌پردازیم.

باقر انصاری: محتوای طرح به هیچ وجه از حقوق کاربران حمایت نمی‌کند

یک حقوقدان با اشاره به طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی» گفت: عنوان این طرح دربردارنده مفهوم «حمایت» است اما محتوایش به هیچ‌وجه حاوی حمایت از کاربران و خدمات پایه کاربردی نیست.

مطالب پر بازدید آرشیو