پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضاي مجازي

نظر معاون وزیر ارتباطات درباره «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی»

به گفته معاون وزیر ارتباطات، طرحی که اکوسیستم استارت‌آپی کشور، صاحبان کسب‌وکارهای مجازی و فروشگاه‌های اینترنتی خانگی و عموم مردم با آن به‌صراحت مخالف هستند، ⁧‫سرمایه اجتماعی‬⁩ را نابود می‌کند.

بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در جلسه غیرعلنی مجلس

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد که قرار است امروز در یک جلسه غیرعلنی ابعاد مختلف طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی برای نمایندگان مجلس توضیح داده شود.

فیاضی: تلگرام و توییتر رفع فیلتر می‌شوند اگر ...

معاون مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: منطق و رویکرد اصلی در طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی تنظیم‌گری فضای مجازی بوده و بحث فیلترینگ مطرح نیست.

نماینده مجلس: طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی اشکالات متعددی دارد

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، با وجود جنبه‌های مثبت، با اشکلات متعددی مواجه است که رفع آن به بررسی دقیق، کارشناسی و واقع‌بینانه نیاز دارد.

رئیس سازمان نصر تهران: بخش خصوصی در طرح مجلس نادیده گرفته شده است

رئیس سازمان نصر تهران در واکنش به طرح «قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی»، اعلام کرد که در این طرح بخش خصوصی نادیده گرفته شده و مجلس باید طرح فعلی را کنار گذاشته و برای تنظیم یک طرح جدید با اصناف و بخش خصوصی وارد مذاکره شود.

کلاب هاوس به روی همه گشوده شد

شبکه اجتماعی صوتی کلاب هاوس ۱۶ ماه پس از آغاز فعالیت، سرانجام از مرحله آزمایشی بتا خارج شد و اکنون برای همه کاربران قابل دسترس بوده و نیازی به دعوت ندارد.

سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی ابلاغ شد تفکیک محتوا و خدمات فضای مجازی ویژه رده‌های سنی

به موجب سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، کلیه سکوها و ارائه‌دهندگان محتوا و خدمات فضای مجازی در مدت یکسال، باید نسبت به صیانت از داده‌ها، رده‌بندی و تفکیک محتوا و خدمات ویژه هر رده سنی از خدمات عمومی اقدام کنند.

آذری جهرمی: تعرفه‌گذاری اینترنت داخلی و خارجی با مصوبه شورای فضای مجازی انجام شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی خدمات داخلی شبکه ملی اطلاعات باید بر خدمات خارجی مزیت رقابتی داشته باشد.

گوگل قابلیت حذف سریع تاریخچه جستجوی ۱۵ دقیقه گذشته را در دسترس کاربران قرار می‌دهد

گوگل با هدف ارتقا ویژگی‌های امنیتی و توجه بیشتر به حفظ حریم خصوصی کاربران، قابلیت حذف سریع تاریخچه جستجوی ۱۵ دقیقه گذشته را در دسترس کاربران iOS قرار داده و تا پایان سال جاری میلادی نیز کاربران اندرویدی می‌توانند از این ویژگی کاربردی استفاده کنند.

نقاط ضعف و قوت طرح فضای مجازی مجلس/ورود بخش خصوصی به کمیسیون عالی

کارشناسان و فعالان فضای مجازی ضمن اعلام نقاط قوت و ضعف طرح جدید مجلس برای فضای مجازی، ابهامات قانون‌گذاری و سیاستگذاری این طرح را در مغایرت با شورای عالی فضای مجازی بررسی کردند.

مطالب پر بازدید آرشیو