پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

گوشی، تبلت، لپ تاپ

خبر قفل شدن گوشی‌های شیائومی در ایران صحت دارد؟

خبر قفل شدن گوشی از برند شیائومی در کوبا در حالی منتشر شده که انجمن واردکنندگان موبایل می‌گوید تا کنون حتی یک مورد غیرفعال شدن گوشی در ایران یا کشورهای تحریم‌شده دیگر از جمله کره شمالی، سوریه، سودان و کریمه گزارش نشده است و به نظر می‌رسد خبر قفل شدن گوشی‌های شیائومی در ایران صحت ندارد.

به دلیل شیوع کرونا؛ کمبود تراشه تولید گوشی ارزان گوگل در هند را متوقف کرد

طرح دو شرکت گوگل و جیو برای تولید گوشی ارزان قیمت در هند به علت کمبود جهانی تراشه که به علت شیوع ویروس کرونا رخ داده، متوقف شد.

قفل شدن گوشی‌های شیائومی در راستای تحریم‌های آمریکا

گزارشهایی در فضای آنلاین منتشر شده که از افزایش موارد قفل شدن گوشیهای برند رِدمی (Redmi) و می (Mi) شیائومی در کشورها و سرزمینهایی که هدف تحریمهای آمریکا قرار دارند، حکایت دارد.

لنوو از اولین تبلت‌های ۵G خود رونمایی کرد

لنوو از اولین تبلت‌های ۵G خود یعنی «تب P۱۱» و «تب P۱۲ پرو» با مشخصاتی قدرتمندتر از نسل قبل، مجهز به اسپیکرهای با کیفیت و طول عمر باتری نسبتا خوب رونمایی کرد.

رندرهای آیفون ۱۴ طراحی احتمالی آن را به خوبی نشان می‌دهد

با وجودی که تنها چند روز به رویداد رونمایی آیفون ۱۳ باقی مانده، «جان پروسر» از منابع آگاه بازار رندرهایی از آیفون ۱۴ به اشتراک گذاشته که به برخی تغییرات احتمالی پرچمدار ۲۰۲۲ اپل اشاره دارد.

فرآیند رجیستری گوشی‌های مسافری در گمرک ۱۰ ثانیه طول خواهد کشید

معاون فنی گمرک اعلام کرد فرآیند رجیستری گوشی‌های مسافری در گمرک اصلاح شده و از این پس فقط احراز هویت مسافر در گمرک انجام می‌شود که آن هم ۱۰ ثانیه زمان می‌برد و باقی فرآیند‌ها به‌صورت آنلاین انجام خواهد شد.

به دلیل افزایش قیمت تراشه ها؛ آیفون ۱۳ گران تر از نسخه های قبلی عرضه می شود

طبق گزارش های جدید و با توجه به افزایش قیمت تراشه هایی که در موبایل های اپل به کار می رود، احتمالا قیمت سری آیفون ۱۳ افزایش یابد و گرانتر از نسخه پیشین باشد.

پاسخ «همتا» به ابهامات «رجیستری»

موضوع رجیستری موبایل بعد از دستور وزیر اقتصاد به‌حذف بخشی از فرآیند ثبت گوشی مسافری به‌صورت حضوری در مبادی ورودی کشور حالا در انتظار تصمیمات دولت جدید است.

عقب نشینی اپل از اسکن تصاویر گوشی‌های آیفون

شرکت اپل در پی انتقادات شدید مدافعان حریم خصوصی، راه اندازی سیستم اسکن تصاویر آیفون کاربران برای رصد موارد سوءاستفاده از کودکان را به تاخیر انداخت.

گوگل شارژر های بی سیم ۲۳ واتی می سازد

طبق گزارشی جدید به نظر می رسد گوگل همراه موبایل های سری پیکسل ۶ یک پایه شارژر بی سیم ۲۳ وات نیز عرضه می کند.

مطالب پر بازدید آرشیو