یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضاي مجازي

مصوبه طرح صیانت رسما لغو شد

یک نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفتکه هیئت رئیسه نظر معاونت قوانین در مورد طرح صیانت را تأیید کرده مصوبه طرح صیانت رسما لغو شد.

امضای بیش از ۱۵۰ نماینده برای برگشت طرح فضای مجازی به صحن علنی

نماینده مردم اردبیل در مجلس از امضای بیش از ۱۵۰ نماینده برای برگشت طرح فضای مجازی از کمیسیون مشترک به صحن علنی خبر داد و گفت: این طرح باید مورد بررسی کارشناسی بیشتر قرار گیرد و به طور قطع در حال حاضر اولویت مجلس، معیشت مردم است نه چنین طرح هایی.

منچستر سیتی با همکاری سونی اولین استادیوم فوتبال در متاورس را می‌سازد

منچستر سیتی ساخت اولین استادیم فوتبال مجازی جهان را در دنیای متاورس با همکاری کارشناسان واقعیت مجازی سونی آغاز کرده است. این استادیوم مجازی مجهز به سیستم تجزیه و تحلیل تصویر و فناوری تشخیص گل «چشم شاهین» (Hawk-Eye) خواهد بود.

چرا مردم نسبت به اپلیکیشن های داخلی بی اعتمادند

به گفته یک کارشناس، دولت ها اقدامی برای جلب اعتماد مردم در استفاده از اپلیکیشن ها داخلی نکرده اند؛ در واقع آنها تلاشی برای اینکه مردم بدانند اطلاعاتشان محفوظ می ماند و در دسترس دیگری قرار داده نمی شود نمی کنند.

مأموریت شورای عالی فضای مجازی درباره شبکه ملی اطلاعات

شورای عالی فضای مجازی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مأموریت داد با افزایش خدمات داخلی بر روی پلتفرم‌های زیرساختی کشور، زمینه بهبود کیفیت و سرعت در شبکه ملی اطلاعات را فراهم آورد.

شورای عالی مبارزه با پولشویی ممنوعیت احراز هویت آنلاین را لغو کرد

شورای عالی مبارزه با پولشویی ممنوعیت احراز هویت آنلاین را برداشت و از امروز ( ۲۴ بهمن ماه) تمامی بانک‌ها و موسساعت اعتباری می‌توانند به صورت آنلاین احراز هویت کنند.

آکادمی ایرانسل «انقلاب متاورس» را بررسی می‌کند

آکادمی ایرانسل با برگزاری یک وب‌سمینار، «انقلاب متاورس» را به‌عنوان تجلی پارادایم نوظهور دنیای فناوری، بررسی می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: مخالف رسانه‌ای شدن طرح «صیانت» نبوده‌ام، اما به چگونگی آن انتقاد دارم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اطلاع‌رسانی زودهنگام و گاه ناقص یا متناقض درباره مفاد طرحی که در مرحله اولیه بررسی کارشناسی است، موجب بی‌اعتمادی افکار عمومی می‌شود، گفت: هیچگاه مخالف رسانه‌ای شدن طرح موسوم به «صیانت» نبوده‌ام اما به چگونگی آن انتقاد داشته و دارم.

اولین مراسم عروسی در متاورس با حضور ۲۰۰۰ مهمان برگزار شد

نخستین مراسم عروسی بلاکچین جهان در دی‌سنترالند برای یک زوج آمریکایی برگزار شد. در این مراسم ۲۰۰۰ مهمان در فضای مجازی متاورس حضور پیدا کردند و «گروه حقوقی رز» (Rose Law Group) مسئولیت رسمی کردن این ازدواج را برعهده داشت.

توانگر: طرح صیانت مخالف اصول متعدد قانون اساسی است

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش مرکز پژوهش ها درباره طرح صیانت، گفت که طبق این گزارش، طرح فعلی صیانت در تعارض با دستور رهبر انقلاب در تشکیل شورای عالی فضای مجازی و مخالف اصول متعدد قانون‌ اساسی است و قابلیت اجرا و تصویب در مجلس را ندارد.

مطالب پر بازدید آرشیو