یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضاي مجازي

تلاش بقراط برای ایجاد بیمارستان مجازی

پلتفرم بقراط در تلاش است تا علاوه بر مدیریت مطب پزشکان و نسخه الکترونیکی با اضافه کردن خدماتی مانند مرتبط کردن مراجعان و کاربران خود به داروخانه، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه‌ها تبدیل به یک بیمارستان مجازی شود.

درخواست برای حذف شماره تلفن از گوگل میسر شد

گوگل سیاست درخواست برای حذف اطلاعات شخصی را به شماره تلفن، نشانی ایمیل و نشانی محل سکونت توسعه داد.

سرپرست جدید پژوهشگاه فضای مجازی منصوب شد

دبیر شورای عالی فضای مجازی در حکمی حسین مطلبی را به عنوان سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی منصوب کرد.

سیاست‌گذاری فضای مجازی باید در شورایعالی فضای مجازی انجام شود

رییس مجلس شورای اسلامی در مورد طرح صیانت گفت: مجلس معتقد از سیاست گذاری در فضای مجازی باید در شورای عالی فضای مجازی انجام شود. کمیسیون مشترک در مقطعی در این ریل حرکت نکرد و مجلس عکس العمل نشان داد و متوقف کرد.

شورای عالی فضای مجازی چارچوب فعالیت ساترا را مشخص کند

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهور، با تاکید بر اینکه سپردن تنظیم‌گیری به سازمان ساترا آن هم بدون قانون مصوب مصداق بارز تعارض منافع است گفت: شورای عالی فضای مجازی به قید فوریت وظایف و اختیارات و چارچوب فعالیت برای حوزه صوت و تصویر فراگیر و سازمان ساترا مشخص کند.

پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی و جهاد تبیین تحرکاتی را در بین برخی مجلسیان موجب شده است. این احتمال که هر دو موضوع از دستور کار خارج شود، زیاد است.

ایرادات فنی طرح «صیانت» چیست؟

یک کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه وجود قوانین و مقررات در حوزه فضای مجازی برای هر کشوری ضرورت دارد، گفت: در متن منتشرشده از طرح «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی»، مقررات خوبی لحاظ شده که می‌تواند در عین قانون‌گذاری، به کمک حاکمیت و کسب‌وکارهای فضای مجازی بیاید

تندروهای مجلس به نام ساماندهی به دنبال محدودیت اینترنت هستند

پاک فطرت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از آنجا که خواست مردم در طرح صیانت مستتر نیست ما آن را قبول نداریم.

واکنش شورای نگهبان به ابطال احتمالی طرح صیانت

سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح صیانت از فضای مجازی اعلام کرده با توجه به این‌که نمی‌دانند مصوبه مجلس چه خواهد بود نمی‌توانند درباره آن اظهارنظر قطعی داشته باشند. او همچنین اعلام کرده که موافقان و مخالفان این طرح باید در یک فضای آرام به تبادل نظر با یکدیگر بپردازند.

رسالت وزارت فرهنگ، ایمن سازی فضای مجازی است

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ، تدوین نظام رده‌بندی محتوای فضای مجازی را از اولویت‌های قطعی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: رسالت وزارت فرهنگ، سالم سازی و ایمن سازی فضای مجازی است.

مطالب پر بازدید آرشیو