یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضاي مجازي

شرکت های فناوری باید به قربانیان کلاهبرداری آنلاین غرامت دهند

یکی از قانونگذاران انگلیسی معتقد است شرکت های بزرگ فناوری با پلتفرم های آنلاین حاوی تبلیغات کلاهبردارانه، باید خسارت کاربران را بازپرداخت کنند.

عضو کمیسیون مشترک: بررسی طرح صیانت به سال آینده موکول شد

عضو کمیسیون مشترک اعلام کرد جلسات این کمیسیون تا پایان سال دیگر تشکیل نشده و بررسی طرح صیانت به سال آینده موکول خواهد شد. این در حالی است که جلسه امروز کمیسیون مشترک به علت شیوع کرونا در مجلس تعطیل شد.

با ایموجی‌های جدید آی‌اواس ۱۵.۴ آشنا شوید

اپل ساعاتی پیش عرضه نسخه بتای عمومی‌ آی او اس ۱۵.۴ – iOS ۱۵.۴- را آغاز کرد و کاربران برنامه بتای این شرکت می‌توانند این به‌روزرسانی را دریافت کنند.

طرح صیانت چراغ خاموش به ‌شورای نگهبان می‌رود؟

پروژه محدود‌سازی اینترنت که به طرح صیانت معروف شده، بعد از تغییرات چندباره به ایستگاه آخر رسیده و قرار است تا پایان بهمن برای تبدیل‌شدن به قانون رسمی کشور، به شورای نگهبان ارسال شود.

طرح صیانت چراغ خاموش به ‌شورای نگهبان می‌رود؟

پروژه محدود‌سازی اینترنت که به طرح صیانت معروف شده، بعد از تغییرات چندباره به ایستگاه آخر رسیده و قرار است تا پایان بهمن برای تبدیل‌شدن به قانون رسمی کشور، به شورای نگهبان ارسال شود.

بررسی‌ طرح صیانت در مرکز پژوهش‌ها به پایان رسید

نائب‌رئیس کمیسیون مشترک پیگیری طرح حمایت از کاربران فضای مجازی از نهایی شدن گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص این طرح خبر داد و گفت: هفته جاری جلسه کمیسیون مشترک برگزار می‌شود.

فیروز آبادی: باید در فضای مجازی قلمروسازی کنیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی بر اهمیت خواست ملت ها برای حفظ هویت و جغرافیای شان در فضای مجازی تاکید کرده و گروه های نخبه، نظامی، سیاسی و امنیتی را در حفظ خواست یک ملت تاثیرگذار دانست.

بیانیه ۱۸۰ نماینده مجلس: دولت و دستگاه قضا با هتاکان فضای مجازی برخورد کنند

۱۸۰ نماینده مجلس در بیانیه‌ای از دولت و قوه‌ قضائیه خواستند با افرادی که علیه مقدسات، اعتقادات،‌ فرهنگ و ثبات اجتماعی فعالیت می‌کنند مقابله کنند و منتظر طرح صیانت نمانند.

برخورد با سوء استفاده از فضای مجازی را معطل تصویب قانون «حمایت از کاربران» نکنید

۱۸۰ نماینده مجلس در بیانیه‌ای از قوه مجریه و قضائیه خواستند که با «سوءاستفاده از امکانات فضای مجازی» و «لجام گسیختگی رسانه‌های اجتماعی» برخورد کنند و منتظر قانون «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» نباشند.

سخنگوی کمیسیون مشترک: از ۲ هفته آینده به تصویب کلیات طرح صیانت خواهیم پرداخت

در حالی که از احتمال موکول شدن رسیدگی به طرح صیانت به سال آینده سخن به میان آمده بود؛ سخنگوی کمیسیون مشترک پیش‌بینی کرد تا دو هفته آینده و پس از دریافت گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، این کمیسیون وارد تصویب کلیات طرح صیانت شود.

مطالب پر بازدید آرشیو