یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کسب و کار دیجیتال

واردات آیفون ممنوع می‌شود؟

با ادامه انتقادها از واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار، اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس وعده داده‌اند تا نیمه اول سال ۱۴۰۱ واردات آیفون ممنوع شود.

کدام گوشی‌های اندرویدی بیشترین تشعشع را دارند؟

مدل‌های قدیمی پیکسل، وان پلاس و سونی ایکس پریا در صدر فهرست گوشی‌های اندرویدی هستند که بیشترین تشعشع را دارند.

راه‌اندازی درگاه اینترنتی برای دریافت اطلاعات مردمی در مورد بانک‌های خصوصی

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیردولتی از راه‌اندازی درگاه اینترنتی مجلس برای دریافت گزارشات مردمی در خصوص دریافت اطلاعات مردمی خبر داد.

کاربران بلوبانک با فعال کردن سرویس پاداش در خریدهای خود تخفیف می‌گیرند

دارندگان حساب بلوبانک با فعال کردن سرویس «پاداش»، می‌توانند از دو ویژگی برگشت پول و تخفیف در خرید، استفاده کنند. در سرویس جدید بلوبانک، بخشی از پول بعد از خرید به حساب کاربران برمی‌گردد.

چندین هزار درگاه پرداختی به سوی کارت به کارت می‌روند

پرداخت‌یارها می‌گویند در پی بسته شدن درگاه‌های پرداخت به دلیل متصل نشدن پرونده مالیاتی به درگاه پرداخت، بخشی از صاحبان این درگاه‌ها اعلام کرده‌اند که از این پس ابزار کارت به کارت را جایگزین درگاه خواهند کرد.

فضای مجازی فرصتی بی‌نظیر برای ایجاد مشاغل جدید

یک کارشناس بازار کار، استفاده از فضای مجازی و اینترنت را یک فرصت بی نظیر برای توسعه بازار کار و ایجاد مشاغل جدید در کشور دانست و ضمن تاکید بر نظارت و قانونمند شدن کسب و کارهای اینترنتی، گفت: هرچه دولت فعالانه وارد فضای مجازی برای صدور مجوز کسب و کارها شود و از این فرصت برای ایجاد مشاغل جدید استفاده کند، تهدیدها در بخش فضای مجازی و اینترنت به همان نسبت کاهش پیدا می کند.

فقط خریدهای اینترنتی که از طریق «شاپرک» پرداخت شوند، امکان شکایت و پیگیری دارند

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام‌کرد: ثبت شکایت از کسب و کارهای متخلف، فقط در صورت واریز وجه از طریق شبکه الکترونیکی پرداخت کشور (شاپرک) وجود دارد و در صورت پرداخت نقدی و واریز وجه از طریق کارت به کارت، امکان ثبت شکایت و پیگیری خرید از طریق سامانه اینماد وجود نخواهد داشت.

ممنوعیت دریافت کپی مدارک از اشخاص در هنگام ارائه خدمات بانکی

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی کشور با بیان اینکه دریافت کپی مدارک از اشخاص در هنگام ارائه خدمات بانکی ممنوع است، دریافت کد رهگیری از سامانه استعلام هویتی سازمان ثبت احوال کشور را راهکار درست عنوان کرد.

۱۴ روز تا اجرای صدور مجوز‌های الکترونیکی کسب و کار

همه دستگاه‌های مرجع صدور مجوز‌های کسب و کار باید از ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ همه فرایند‌های اعطای مجوز به متقاضیان را به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام دهند.

مطالب پر بازدید آرشیو