شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت الکترونيک

لزوم تجدیدنظر در حذف کامل نسخه کاغذی

رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح نسخه‌پیچی الکترونیکی در کشور هنوز به شکل کامل مهیا نشده است. انتظار می‌رود تا رفع کامل نواقص پروژه نسخه پیچی الکترونیک، همچنان نسخ کاغذی نیز مورد پذیرش قرار گیرند تا خللی در روند درمان بیماران ایجاد نشود.

تعیین ضرب‌العجل، بهترین راه اجرای نسخه الکترونیکی دارو

سال گذشته، محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به وجود ضعف‌هایی در جریان نسخه نویسی الکترونیکی کشور اعلام کرد: «زیرساخت‌ها در بخش دولتی ضعیف است و در بخش خصوصی در زمینه سخت‌افزاری مشکلی وجود ندارد و در ۹۶ درصد بخش‌های خصوصی موسسات طرف قرارداد، اتصال برقرار شده است اما در بخش دولتی در حوزه سرپایی این میزان کمتر است.»

فاز اول پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ایجاد می شود

دولت در لایحه بودجه سال آینده وزارت ارتباطات را به راه اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند دولت تا پایان دی ماه ۱۴۰۱ و توجه به دو محور اصلی توسعه خدمات الکترونیکی و اقتصاد دیجیتال مکلف کرده است.

مخالفت رییس‌جمهور با درخواست توقف ۶ ماهه طرح نسخه‌نویسی الکترونیک

رییس جمهوری با درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور استمهال و توقف ۶ ماهه طرح نسخه‌نویسی الکترونیک مخالفت و به وزیر اعلام کرد برای اجرای این طرح همکاری کند.

کدام دستگاه‌ها در تحقق دولت الکترونیک نمره قبولی گرفتند؟

بررسی هشتمین دور ارزیابی خدمات الکترونیکی از سوی دستگاه‌ها حکایت از آن دارد که ۲ هزار و ۲۳۸ دستگاه بین ۵۰ تا ۹۰ درصد در توسعه دولت الکترونیکی پیشرفت داشته‌اند و ۳ هزار و ۳۰۹ خدمت بین صفر تا ۵۰ درصد در الکترونیکی کردن خدمات خود موفق بوده‌اند.

عدم اشتراک‌گذاری داده‌ها از موانع تحقق دولت الکترونیک است

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: عدم اشتراک‌گذاری داده‌ها توسط برخی از دستگاه‌ها یکی از معضلات و موانع اصلی برای تحقق دولت الکترونیک هوشمندسازی، مبارزه با فساد و شفاف‌سازی در کشور است.

دولت بانک مرکزی را موظف کرد امضا الکترونیکی مراکز میانی مجاز را بپذیرد

معاون اول رئیس جمهور با صدور ابلاغیه‌ایی بانک مرکزی را موظف کرد امضاهای الکترونیکی که توسط یکی از مراکز میانی مجاز صدور گواهی صادر شده است را بپذیرد، از همین رو با ابلاغ این دستور عملا اختلاف چند ساله میان بانک مرکزی و وزارت صنعت معدن و تجارت برای راه‌اندازی مرکز ریشه مستقل برای صدور امضای الکترونیکی در شبکه بانکی به پایان می‌رسد.

شبکه ملی اطلاعات به دنبال چیست؟

استقرار کامل سکوهای ارائه خدمات الکترونیکی، دستیابی به سهم ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور، افزایش سهم ۱۰ درصدی خرده‌فروشی الکترونیکی از کل بازار خرده‌فروشی کشور و تحقق سهم ۷۰ درصدی خدمات محتوایی داخلی، از اهداف عملیاتی سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات است.

کاربران فعال «دولت‌ همراه» از ۹ میلیون نفر عبور کردند

مدیرکل پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی گفت: اکنون ۹ میلیون و ۱۳۰ هزار کاربر فعال در سکوی دولت همراه حضور دارند.

بیمه سلامت و ثبت اسناد و املاک کشور به خدمات دولت همراه اضافه شد

خدمات « بیمه سلامت» و « ثبت اسناد و املاک کشور» برای ارائه به عموم مردم در سامانه خدمات دولت همراه قرار گرفت.

مطالب پر بازدید آرشیو