شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت الکترونيک

استفاده زیاد عامل اختلال در سامانه نسخه الکترونیکی!

در روزهای قبل بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در هنگام مراجعه به داروخانه، با کاغذی پشت پیشخوان پذیرش رو‌به‌رو شدند که از قطعی سیستم نسخه نویسی حکایت داشت.

اعلام فراخوان برای انتخاب کارگزار احراز هویت «پنجره دولت هوشمند»

سازمان فناوری اطلاعات ایران برای انتخاب کارگزار احراز هویت « پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» فراخوان داد.

جلوگیری از فساد با اجرایی شدن فرآیند منع هوشمند مداخله کارمندان در معاملات دولتی

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: رونمایی از فرآیند منع سیستمی و هوشمند از مداخله کارمندان در معاملات دولتی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)، اقدامی بزرگ برای جلوگیری از فساد با رویکرد پیشگیرانه و ابزارهای سیستماتیک است.

پیش بینی ۱۰ هزار میلیارد تومان برای شبکه ملی اطلاعات در بودجه سال آینده

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مجلس می‌گوید براساس لایحه بودجه وزارت ارتباطات مجاز است از طریق مولدسازی و فروش اموال و دارایی‌های مازاد منقول و غیرمنقول خود و دستگاه‌های تابعه، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه شبکه ملی اطلاعات اختصاص دهد.

آیا وزارت صمت و بانک مرکزی برای پیاده‌سازی امضای الکترونیکی به تفاهم خواهند رسید؟

قائم‌مقام وزارت صمت از انجام مذاکره این وزارتخانه با بانک مرکزی برای اجرایی کردن ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهور به منظور پیاده‌سازی امضای الکترونیکی ذیل ریشه کشور خبر می‌دهد. معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی نیز می‌گوید آن دستورالعمل مربوط به سامانه جامع تجارت است و برای تبادل اسناد با آن سامانه باید از امضای صمت استفاده کرد.

دست‌های پنهانی مانع از اجرایی شدن نسخه الکترونیک می شود

رئیس کمیته سلامت الکترونیک کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: عدم شفافیت در اجرای نسخه الکترونیک می‌تواند مسیری برای حضور مافیای سلامت به ویژه در حوزه دارو باشد بر همین اساس تاکید بیشتری بر روی این سامانه‌ها داریم، بی شک دست‌های پنهانی وجود دارند که مانع اجرایی شدن این طرح می‌شوند.

اجرای کامل طرح نسخه الکترونیک به اردیهشت ۱۴۰۱ موکول شد

روز گذشته مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، از تمدید پذیرش نسخه‌های کاغذی تا اول اردیبهشت سال ۱۴۰۱ خبر داد.

تاکید سازمان اداری بر ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی؛ در صورت مشاهده تخلف شکایت کنید

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی اعلام کرد مشتریان بانک‌ها در صورت مشاهده تخطی از قانون و درخواست دریافت کپی مدارک هویتی، می‌توانند به واحدهای رسیدگی به شکایات همان بانک مراجعه کنند. همچنین معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد به هیچ‌وجه نباید اطلاعات پشت کارت ملی شهروندان به‌راحتی در اختیار دیگران قرار بگیرد

سلب مالکیت سیم‌کارت از چه راه‌هایی امکان‌پذیر است؟

به گفته مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، مشترکان اپراتورهای تلفن همراه از این پس می‌توانند برای سلب مالکیت سیم‌کارت خود علاوه بر اپلیکیشن اپراتورها، به سامانه تحت وب دولت همراه مراجعه کنند.

شاخص تحقق نسخه الکترونیک در کشور، به بیش از ۷۸ درصد رسید

با گذشت کمتر از یک سال از طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی، اکنون بیش از ۷۸ درصد نسخه‌های کشور الکترونیکی و نیمه الکترونیکی نوشته می‌شوند.

مطالب پر بازدید آرشیو