شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت الکترونيک

وضعیت نامناسب ایران در توسعه دولت الکترونیک/ رتبه ۸۹ ایران در دنیا

طبق آمار ایران به لحاظ توسعه دولت الکترونیکی وضعیت مناسبی در مناسبات فضای مجازی ندارد و در سال ۲۰۲۰ با تنزل سه رتبه ای در رده ۸۹ دنیا قرار گرفته است.

اقدامات امنیتی هنگام خرید اینترنتی چیست؟

بی‌دقتی و کم‌توجهی برخی شهروندان در زمان خرید اینترنتی سرقت اطلاعات بانکی آن‌ها را در پی دارد و بنابراین لازم است جهت استفاده از اینترنت بانک، از کلیک کردن روی لینک‌های ارائه‌شده در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نامعتبر خودداری کنند.

دنیای بدون کپی با دولت الکترونیکی

با راه‌اندازی دولت الکترونیکی بسیاری از مراجعات به دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و عمومی کاهش یافته و دیگر نیازی به دریافت کپی مدارک افراد نیست.

کلیه دریافت‌ها و پرداخت‌های دولت در سال ۱۴۰۰ الکترونیکی می شود

نمایندگان مجلس ساز وکاری برای تحقق کامل الکترونیکی شدن کلیه دریافت ها و پرداخت های دولت در سال ۱۴۰۰ تعیین کردند.

مجلس تصویب کرد شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال ۱۴۰۰ اجرا شود

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مکلف به اجرای شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال ۱۴۰۰ کردند.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات: اردیبهشت ماه نسخه ها الکترونیکی می شوند

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در نشست خبری اعلام نتایج دور ششم ارزیابی دولت الکترونیکی گفت: از اردیبهشت ماه نسخه ها الکترونیکی می شوند.

نائب رئیس مجلس: وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات به تعهدات خود در قبال شبکه ملی اطلاعات عمل نکرده‌اند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز خود با حضور مسئولان وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات، گفت: وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات به تعهدات خود در قبال شبکه ملی اطلاعات عمل نکرده‌اند.

دستگاه‌های دولتی از انجام معاملات کاغذی منع شدند

دستگاه‌های دولتی از انجام معاملات کاغذی منع شدند و معاملات و خریدهای خود را باید در بستر سامانه تدارکات الکترونیکی انجام دهند.

داروخانه‌ها: نسخه‌های الکترونیکی را آزاد می‌پیچیم!

رییس انجمن داروسازان ایران گفت: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی به شکلی که داروخانه‌ها را به جای پزشکان مجبور به تولید آنلاین نسخه کند، هزینه‌های قابل توجهی را به داروخانه‌ها تحمیل می‌کند.

۳ خدمت پرتکرار دستگاه‌ها تا پایان سال الکترونیکی می شود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به مصوبات امروز ستاد اشاره و خاطرنشان کرد: در دنیا یک بار دیگر ثابت شد که دیجیتالی و الکترونیکی کردن خدمات ضمن اینکه منجر به صرفه‌جویی در بسیاری از هزینه‌ها می‌شود، می‌تواند بسیار کمک‌ کننده هم باشد.

مطالب پر بازدید آرشیو