شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت الکترونيک

آثار و مزایای اقتصادی اجتماعی دولت الکترونیک چیست؟

بررسی های انجام شده نشان می دهد اجرای دولت الکترونیکی به صورت مستقیم و غیرمستقیم موجب افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی می شود.

۱۵ مدیر برتر حوزه دولت‌الکترونیکی دولت دوازدهم معرفی شدند

۱۵ مدیر در حوزه دولت الکترونیکی در دولت گذشته به عنوان مدیر برتر انتخاب شدند و در میان این لیست نام عیسی‌زارع‌پور وزیر پیشنهادی برای وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات نیز به چشم می‌خورد.

سه وزارتخانه برتر در زمینه دولت‌الکترونیکی معرفی شدند

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و وزارت اقتصاد رتبه اول تا سوم را در ارزیابی هفتم دولت‌الکترونیکی به خود اختصاص داده‌اند.

با مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات؛ استفاده دستگاههای دولتی از کارت هوشمند ملی الزامی شد

مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات برای استفاده فراگیر از کارت هوشمند ملی در خدمات الکترونیکی دولت، به تمامی دستگاههای اجرایی ابلاغ شد.

یکپارچه‌سازی زیرساخت شبکه دولت الکترونیکی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از یکپارچه‌سازی زیرساخت شبکه دولت الکترونیکی و الحاق شبکه دولت به این شبکه خبر داد و گفت: با این اقدام، سازمان‌های دولتی برای دریافت اطلاعات، استعلام یا صدور مجوز نیازی به مکاتبات اداری و نامه‌نگاری و اتلاف زمان نخواهند شد.

تمامی مکاتبات و استعلام‌های دولتی از طریق شبکه ملی تبادل اطلاعات صورت می‌گیرد

تمامی استعلام‌های بین دستگاه‌های دولتی و واحدهای تابعه از شبکه پیام دولت به شبکه مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) منتقل می‌شود همچنین مکاتبات روسای قوا و معاونان و وزرا از طریق یک شبکه امن بیرون از شبکه ملی تبادل اطلاعات صورت خواهد گرفت.

سرویس آنلاین «گواهی تایید صحت کارت هوشمند ملی» جایگزین کپی کارت ملی می‌شود

سرویس برخط «گواهی تایید صحت کارت هوشمند ملی» که از سوی سازمان ثبت‌احوال به دستگاه‌های اجرایی ارائه خواهد شد جایگزین کپی کارت ملی هوشمند می‌شود.

وزیر کشور: در صورت ایجاد اشکال در دستگاه‌ها رای‌گیری به صورت آفلاین انجام می‌شود

وزیر کشور اعلام کرد که اگر دستگاه‌های رای‌گیری آنلاین و احراز هویت آنلاین با مشکل مواجه شوند رای‌گیری در هیچ شعبه‌ای متوقف نمی‌شود و رای‌گیری به صورت آفلاین ادامه پیدا می‌کند.

اسامی ۱۰ دستگاه اجرایی برتر در شفافیت اطلاعات

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با اعلام اسامی دستگاه‌های اجرایی برتر در شاخص‌ ارتقای شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات عمومی، گفت: نتایج ارزیابی عملکرد ۱۴۰ دستگاه به رئیس جمهور ارائه شد.

انتخابات ریاست‌جمهوری در ۳۳ شهر به صورت کاملا الکترونیکی برگزار می‌شود

سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه (۲۸ خرداد) در ۳۳ شهر به صورت کاملا الکترونیکی برگزار می‌شود.

مطالب پر بازدید آرشیو