شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت الکترونيک

تمرکز ۹۰ درصد فعالیت‌های پژوهشگاه ICT روی شبکه ملی اطلاعات

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۹۰ درصد فعالیت‌های پژوهشگاه امسال در زمینه شبکه ملی اطلاعات تمرکز دارد.

«حال» با ۴ میلیون مشترک آغاز به کار کرد

«مشورپ» به عنوان سرویس سلامت آپ که از این پس با نام «حال» فعالیت می‌کند، اعلام کرده است در یک سال گذشته تعداد کاربران خود را از ۲۰ هزار نفر به ۴ میلیون رسانده است.

امکان ارسال الکترونیکی درخواست صدور شناسنامه فراهم شد

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از امکان ارسال الکترونیکی درخواست صدور شناسنامه از دفاتر پیشخوان خدمات دولت خبر داد و گفت: بیش از ۹۵۰ دفتر پیشخوان خدمات الکترونیکی در سطح کشور از امکان ارسال درخواست صدور شناسنامه با استفاده از ظرفیت ارتباطات الکترونیکی برخوردار شدند.

استعلام هویتی، در صدر خدمات کاربردی‌ دولت الکترونیک

خدمت «استعلام هویتی ثبت احوال»، کاربردی‌ترین خدمت نخستین ماه سال ۱۴۰۱ شد.

رییس‌جمهور: وزارت ارتباطات زیرساخت نظارت مردم بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی را فراهم کند

رئیس جمهور تحول در نظام اداری کشور را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و اظهارداشت: امروز برای سروسامان دادن به نظام اداری کشور نیازمند انقلاب اداری بر پایه عدالت هستیم.

دلایل تدوین قانون برای به اشتراک‌گذاری داده‌ها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، داده و اطلاعات را ابزار حکمرانی در دنیای فعلی برشمرد و گفت: در صورت وجود قانون برای اشتراک‌گذاری داده‌های ملی، دیتا می‌تواند مبنای تحقیقات کاربردی قرار گیرد.

مجری سند تحول دولت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب شد

از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی اصغر انصاری به عنوان «مجری تحول دولت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات» منصوب شد.

شبکه ملی اطلاعات، اقتصاد دیجیتال و دولت هوشمند سه محور اصلی برنامه‌های ما است

معاون امور دولت، مجلس و استان‌ها وزارت ارتباطات در جلسه تشریح برنامه‌های وزارت ارتباطات در استان‌ها با حضور معاون امور مجلس و استان‌های وزیر عنوان شد: سه محور اصلی راهبردی در استان‌ها، شبکه ملی اطلاعات، دولت الکتورنیک و هوشمند و اقتصاد دیجیتال است.

رئیس جمهور: برنامه‌ی گذار از دولت الکترونیک به دولت هوشمند هر چه سریع‌تر تدوین شود

رئیس جمهور با بیان اینکه بنای دولت بر این است که با همت و تلاش همه مدیران و دستگاه‌ها کارِ مردم تسهیل و دسترسی آنان به خدمات افزایش یافته و آسان شود، تاکید کرد: این نگاه باید در همه بخش‌های دولتی و حکومتی وجود داشته باشد تا مردم از دویدن به دنبال خدمات نجات یابند و خدمات دولتی کاملا در دسترس آنها قرار گیرد.

گام مهم دیگری در اجرایی شدن پروژه‌های شبکه ملی اطلاعات برداشته شد

توافق‌نامه‌ای برای اجرا و نظارت بر پروژه‌های شبکه ملی اطلاعات در استان‌ها بین مجری شبکه ملی اطلاعات و مدیران کل ICT استانی به امضا رسید.

مطالب پر بازدید آرشیو