شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت الکترونيک

بانک اطلاعاتی از داده‌های غیرمحرمانه ایجاد می‌شود

طرح «پایش آنلاین اطلاعات کشور» با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی از داده‌های غیرمحرمانه و قابل انتشار برای استفاده عمومی کسب و کارها و گروههای تحقیقاتی و دانشگاهی از این داده‌ها، اجرایی می‌شود.

الزام قانونی برای نسخه نویسی الکترونیکی دربیمارستان های دولتی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، بر الزام قانونی بیمارستان های دولتی ودانشگاهی به نسخه نویسی الکترونیکی تاکید کرد.

شبکه ملی اطلاعات منافع چه کسانی را به خطر می اندازد؟

پروژه ملی شبکه ملی اطلاعات، میان اجرا کننده‌ای که چندان اجرا نمی‌کند و ناظری که نظارت جدی ندارد بلاتکلیف مانده است.طولانی شدن این پروژه نشان می‌دهد مخالفت‌های غیررسمی و پنهانی در برابر آن وجود دارد. وزارت ارتباطات یکی از مجموعه‌هایی است که بیشترین نفع را از فروش اینترنت در کشور می‌برد.

نسخه الکترونیکی گرفتار ناتوانی وزارت بهداشت شد

فاز اول پروژه سلامت الکترونیکی به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت دار دولت الکترونیکی که قرار بود ۱۰ بهمن ماه اجرایی شود و مردم از آن زمان دیگر برای مراجعه به مراکز درمانی نیاز به ارائه دفترچه بیمه نداشته باشند بلکه با کد ملی‌شان شناسایی و استحقاق سنجی شوند به دلیل عمل نکردن به تعهدات طرفین درگیر با موضوع به تاخیر افتاد و به بهره‌برداری نرسید.

راه‌اندازی دو جزء مهم شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال ۹۹

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دو جزء مهم شبکه ملی اطلاعات را تا قبل از پایان سال راه‌اندازی می‌کنیم که شامل افتتاح مرکز امنیت یکپارچه و منطقه ویژه ارتباطات برای تعاملات بین‌المللی می‌شود.

تاخیر در اجرای تکالیف ۳ سامانه مرتبط با دولت الکترونیکی

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات از تعویق برگزاری جلسه این شورا به دلیل تاخیر دستگاههای مرتبط با اجرا و پیاده سازی سامانه های تجارت الکترونیک، مالیات الکترونیک و سلامت الکترونیک خبر داد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران خبر داد: آغاز برگزاری تمام‌الکترونیک مناقصات شهرداری با امضای دیجیتال

محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران، از برگزاری تمام‌الکترونیک مناقصات در شهرداری تهران خبر داد که طی آن تمام مراحل انجام معاملات و برگزاری مناقصات به صورت الکترونیکی و با ابزارهایی مانند امضای دیجیتال انجام خواهد شد.

ارتقاء سطح کیفی خدمات دولت و اصلاح فرایندهای اداری ابلاغ شد

مصوبه شورای عالی اداری موضوع جلسه مورخ ۲۴ آذرماه ۹۹درزمینه ی انجام اصلاحات فرایندی درنظام اداری کشور از سوی رییس جمهور به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد.

احراز هویت آنلاین چه مزایایی دارد؟

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان پارت گفت: همه‌گیری کرونا در کشور، با وجود همه سختی‌ها، به تلاش‌های چندین ساله برای توسعۀ فعالیت‌های آنلاین، سرعت مضاعفی بخشیده است. حساسیت‌های حاکمیت و جامعه برای عدم ایجاد تجمع افراد در اماکن و ادارات، نهادها و سازمان‌های دولتی را وادار کرد تا حد امکان، بخش بیشتری از خدمات خود را به صورت غیرحضوری در اختیار مخاطبان قرار دهند و از مراجعۀ حضوری آن‌ها جلوگیری کنند.

نام نویسی داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ اینترنتی انجام خواهد شد

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خبر از ثبت نام تمام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری به صورت الکترونیکی داد.

مطالب پر بازدید آرشیو