جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابداعات اختراعات

با قابلیت جدید اندروید مشکل محدودیت حافظه گوشیهای مدل پایین حل شد

گوگل سرگرم کار روی قابلیت جدیدی است که فضایی که اپلیکیشن‌ها در دستگاه اندرویدی اشغال می‌کنند را حدود ۶۰ درصد کاهش می دهد.

محصول جراحی از راه دور همراه اول بر بستر ۵G، برگزیده جشنواره نوآوری برتر ایرانی

یوزکیس جراحی از راه دور مبتنی بر تکنولوژی نسل پنج همراه اول، که با ربات بومی جراح شرکت نوآوران رباتیک و پزشکی سینا ارائه شد، محصول برگزیده ششمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی شد.

رونمایی از نخستین خودرو الکتریکی هوشمند با پلتفرم ملی

کارخانجات مخابراتی ایران قبل از پایان سال ۱۴۰۰ از خودرو الکتریکی هوشمند با پلتفرم ملی، محصول مشترک این کارخانه با خودروسازان جنوب و دانشگاه صنعتی شیراز رونمایی می کند.

فناوری تشخیص چهره و چالش های امنیتی نوظهور

شرکت های بزرگ فناوری با توسعه تکنولوژی تشخیص چهره، به حجم عظیمی از داده های هویتی از صورت کاربرانشان دست یافته اند. این امر می تواند مخاطرات بیشماری در بر داشته باشد.

فناپ از کنتور گاز هوشمند رونمایی کرد

محصول جدید شرکت فناپ زیرساخت، که پلتفرمی در حوزه اینترنت اشیا (IoT) است، امکان کنترل و مدیریت کنتورهای گاز و خوانش از راه دور داده‌ها را فراهم می‌کند.

توسعه تست کرونا مبتنی بر دوربین گوشی‌های هوشمند که دقتی اندازه آزمایش PCR دارد

دانشمندان تست کرونا بسیار دقیقی را توسعه داده‌اند که تنها به کیت با فناوری سطح پایین و یک موبایل نیاز دارد و می‌تواند به عنوان جایگزینی سریع‌تر و ارزان‌تر برای آزمایش PCR مورد استفاده قرار بگیرد.

اولین پلتفرم ایرانی صدور شناسنامه دیجیتال آثار هنری رونمایی می‌شود

اولین پلتفرم صدور گواهی دیجیتال آثار هنری در قالب توکن‌های NFT با عنوان سامانه «بی‌تا» توسط شرکت ققنوس ایجاد شد.

واکنش کاربران به حمایت زارع‌پور از موتور جستجوی «ذره‌بین»

روز گذشته وزیر ارتباطات با انتشار یک پست اینستاگرامی از عرضه موتور جستجوی بومی «ذره‌بین» خبر داد و بر مزیت‌های این سرویس بومی تاکید کرد. با اینحال کاربران بسیاری با درج کامنتهایی منفی، از صرف بودجه برای چنین پروژه‌ای انتقاد کردند.

هشدار به مدیران فناوری برای ورود به عصر رایانه‌های کوانتومی

یک محقق آزمایشگاه سرن هشدار می‌دهد که عصر رایانه‌های کوانتومی در آینده نزدیک از راه می‌رسد و آمادگی برای همراهی با تحولات ناشی از آن ضروری است.

اپرا از راه اندازی مرورگر اختصاصی کریپتو خبر داد

اپرا به صورت آزمایشی از مرورگر کریپتو Web۳ رونمایی کرد که از ویژگی‌هایی مانند کیف پول داخلی، دسترسی آسان به صرافی‌های رمزارز وNFT، پشتیبانی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps) و مواردی دیگر پشتیبانی می‌کند.

مطالب پر بازدید آرشیو