جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابداعات اختراعات

جهان در سال ۲۰۲۲ بر مدار کدام فناوری ها می چرخد

دومین سال از دهه دوم قرن بیست و یکم در حالی آغاز شده که ترندهای فناوری جهان وارد عرصه جدیدی شده و اکنون به نظر می رسد متاورس، خودروهای برقی، بلاکچین و ربات ها جهان را دگرگون می کنند.

با این فناوری به اندازه ظرفیت بدنیتان ورزش کنید

پژوهشگران سیستم هشداری را بر پایه نانو مواد (MXenes) ساخته اند که فرد ورزشکار را نسبت به محدودیت های بدنیش آگاه و وی را از ورزش سنگین تر منع می‌ کند. به این ترتیب از آسیب های احتمالی جلوگیری می شود.

فناوری‌هایی که در سال ۲۰۲۱ عمرشان تمام شد

در سال ۲۰۲۱ محصولات و خدمات فناوری از هوم پاد اپل گرفته تا پروژه لون گوگل عمرشان به پایان رسید.

ساعت هوشمند اختصاصی گوگل سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود

نظر می‌رسد که شرکت گوگل این روزها در حال ساخت ساعت هوشمند جدیدی توسط مهندسان داخلی خود است که به گفته منابع نزدیک به این شرکت، در سال آینده میلادی وارد بازار خواهد شد.

ابر رایانه "سیمرغ" وارد سرعت یک پتافلاپسی می‌شود

ابر رایانه سیمرغ که در حال حاضر ۵۰۰ هزار میلیارد دستور العمل در ثانیه را اجرا می کند، برای ارتقای سرعت پردازش تا یک پتافلاپس در حال برنامه ریزی است.

چطور نمایشگر گلکسی Z Fold۳ تجربه کاربران را متحول کرد

دستگاه‌های تاشو سامسونگ با صفحه نمایش بزرگ خود فضای بیشتری را برای کار و بازی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. صفحه نمایش اصلی گلکسی Z Fold۳ ۵G این ظرفیت را بیشتر از قبل توسعه داده و طیف وسیعی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد سرگرمی و بهره‌وری را ارائه می‌کند که تجربه کاربران از گوشی‌های تاشو را متحول می‌کند.

امکان لمس واقعی اشیا در صفحات جدید موبایل

ممکن است حس کردن اشیا از طریق صفحات لمسی هنوز یک رویا باشد اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که فناوری های جدید ممکن است به شما اجازه دهد یک شی را از طریق صفحه لمسی خود احساس کنید.

درگاه SD مک‌‌بوک پرو جدید از UHS-II با سرعت حداکثر ۲۵۰ مگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند

اپل تأیید کرده است که کارت‌خوان SD در هر دو مدل مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ از استاندارد UHS-II با سرعت ۲۵۰ مگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

استفاده از بیت کوین برای گرمایش!

شهر ونکوور شمالی ممکن است به نخستین شهری در جهان تبدیل شود که از استخراج بیت کوین برای گرمایش استفاده می کند.

مترجم مایکروسافت بیش از ۱۰۰ زبان و گویش مختلف را ترجمه می‌کند

با اضافه شدن دوازده زبان و گویش جدید به مترجم مایکروسافت، این اپلیکیشن با پشتیبانی از صد زبان و گویش مختلف، برای ۵٫۶۶ میلیارد از مردم در سراسر جهان قابل استفاده است.

مطالب پر بازدید آرشیو