پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضاي مجازي

تیم کوک از حضور بی‌هدف کاربران در شبکه‌های اجتماعی ابراز نگرانی کرد

تیم کوک، مدیرعامل اپل در مصاحبه جدیدی گفته که از بابت اسکرول‌های بی‌معنا و بی‌پایان کاربران در شبکه‌های اجتماعی نگران است و در مجموع فکر می‌کند که مردم دارند بیش از حد از فناوری استفاده می‌کنند. او دوست دارد محصولات اپل برای کارهای خلاقانه به کار گرفته شوند.

مقابله فیس بوک با دستور قضایی فروش اینستاگرام و واتس اپ

فیس بوک روز گذشته از یک قاضی خواست تا در حکم خود در مورد پرونده ضدانحصار این شرکت تجدیدنظر کند تا فیس بوک مجبور به فروش واتس اپ و اینستاگرام نشود.

پیام‌رسان واتس‌اپ مجددا در ایران و در دیگر مناطق در دسترس قرار گرفت

با گذشت بیش از پنج ساعت از زمانی که سرویس‌های فیس‌بوک،‌ اینستاگرام و واتس‌اپ با قطعی مواجه شده بودند، اکنون این سرویس‌ها مجددا در حال برقراری هستند.

تداوم تخلفات مالک اینستاگرام برای فیس‌بوک کسب سود مهم‌تر از مقابله با نفرت‌پراکنی است

افشاگر تخلفات شرکت فیس‌بوک روز گذشته این شبکه اجتماعی را به بی‌توجهی به تداوم فزاینده نفرت‌پراکنی متهم کرد و گفت: کسب سود برای آن از هر چیزی مهم‌تر است.

تیک تاک پردرآمدترین اپلیکیشن در فصل سوم ۲۰۲۱ شد

با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم آمار نصب برنامه‌ها افزایش یافت، اما حالا که شمار زیادی از مردم واکسن زده‌اند و سخت‌گیری‌ها تا حدی کمتر شده، آمار نصب دو پلتفرم گوگل پلی و اپ استور هم در فصل سوم ۲۰۲۱ به ترتیب ۱.۲ و ۲.۱ درصد افت داشته اما درآمد آن‌ها همچنان صعودی است. در این میان تیک‌تاک پردرآمدترین برنامه و پابجی پردرآمدترین بازی در این پلتفرم‌ها بوده‌اند.

فیشینگ سایت‌های داخلی رکورد زد

گزارشی از خدمات ارائه‌شده توسط مرکز ماهر در شهریورماه سال ۱۴۰۰ منتشر شده که نشان می دهد بیشترین فراوانی مربوط به فیشینگ سایت‌های داخلی بوده که بیشتر از ۳۵۰ مورد را شامل می‌شود.

دادگاه آمریکایی فیس‌بوک را مجبور به انتشار اسناد یک نسل‌کشی کرد

یک قاضی فدرال در آمریکا به فیس‌بوک دستور داد تا اسناد مربوط به برخی حساب‌های کاربری را منتشر کند. این حساب ها محتوایی در حمایت از خشونت برعلیه اقلیت روهینگیا در میانمار داشتند.

ساترا: «طرح صیانت» قابل اصلاح است

مدیرکل صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر گفت: طرح صیانت با همه محاسن و انتقاداتی که به همراه دارد در مجلس پیش می‌رود و بعید است اصل طرح نادیده گرفته شود، اما باید توجه داشت که این طرح قابل اصلاح است و کمیسیون‌های ویژه‌ای بدین منظور در نظر گرفته شده است.

هزینه ۱۳ میلیارد دلاری فیس بوک برای ایمنی و امنیت

شرکت فیس بوک از زمان انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا بیش از ۱۳ میلیارد دلار برای ایمنی و امنیت هزینه کرده و اکنون ۴۰ هزار کارمند دارد که روی این موضوعات کار می‌کنند.

فیدیبو به دانش‌آموزان و دانشجویان ۲۰ هزار تومان کد اعتبار خرید کتاب می‌دهد

فیدیبو،پلتفرم آنلاین کتاب الکترونیک و صوتی، برای حمایت از دانشجویان و دانش‌آموزان، برای هر دانشجو و دانش‌آموز بیست هزار تومان کد اعتباری خرید در نظر گرفته است.

مطالب پر بازدید آرشیو