پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضاي مجازي

آغاز آزمایش قابلیت اشتراک‌گذاری پست‌های فیسبوک در اینستاگرام

فیسبوک قبلا قابلیتی برای اشتراک‌گذاری استوری‌ها و ریلزهای اینستاگرام در فیسبوک معرفی کرده بود. این شرکت اکنون در حال آزمایش نقطه مقابل این قابلیت است تا پست‌های فیسبوک را در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کند.

شناسایی ۴۶ اثر مضر شبکه‌های اجتماعی توسط دانشمندان استرالیا/ اضطراب و خودکشی در صدر

دانشمندان با مروری بر ۵۰ مطالعه که از سال ۲۰۰۳ صورت گرفته هشدار می‌دهند، ۴۶ اثر مضر در ارتباط با استفاده از رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام وجود دارد.

در نخستین جلسه بررسی «طرح صیانت» چه گذشت؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی طرح صیانت، با انتقاد از نحوه اطلاع‌رسانی درباره این طرح، تاکید کردند که قرار نیست پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام بسته شود و مجلس تنها به‌دنبال رفع خلاء‌ قانون‌گذاری در این حوزه است تا مردم بتوانند پیگیر حقوق خود در فضای مجازی باشند.

چین به دنبال اعمال محدودیت زمانی انجام بازی های ویدئویی توسط جوانان

مقامات چینی می گویند برخی حفره های فنی که به جوانان و نوجوانان امکان می داد قوانین محدودکننده مدت زمان انجام بازی های ویدئویی را دور بزنند، شناسایی کرده و آنها را برطرف کرده اند.

آزمایش اطلاع قطعی به کاربران اینستاگرام

اینستاگرام فیس بوک در حال آزمایش قابلیتی است که به کاربران درباره قطعی یا مسائل فنی در این اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس مستقیما اطلاع می دهد.

ملاقات هیئت نظارت فیس بوک با فرانسیس هاوگن

به دنبال افشاگری های متعدد فرانسیس هاوگن یکی از مدیران سابق فیس بوک بر علیه این شرکت، اعضای هیات نظارت شبکه اجتماعی مذکور با وی دیدار می کنند.

وقتی پوتین در زمین دیپلماسی سایبری بازی می کند

مدل حکمرانی فضای مجازی روسیه، ریشه در برنامه‌ای مدون دارد. علاوه بر این، رویکرد شخص ولادیمیر پوتین به حکمرانی فضای مجازی نیز نقش بسیاری در رویکرد کلان روسیه ایفا می کند.

آغاز بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی از یکشنبه هفته آینده

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی گفت: نخستین جلسه بررسی این طرح در کمیسیون مشترک، یکشنبه هفته آینده برگزار می شود.

وعده فیس بوک برای دور کردن محتوای مضر از نوجوانان

یکی از مدیران اجرایی فیس بوک دیروز قول داد این شرکت ابزار تازه ای را عرضه کند که باعث شود جوانان از محتوای مضر در شبکه اجتماعی مذکور به دور بمانند.

دانشجویان با آموزش مجازی مشکل دارند

بسیاری از دانشجویان علاوه بر تحصیل باید وظایف دیگری را نیز بر عهده گرفته و برخی از آن ها شاغل بوده یا دارای فرزند هستند. همه گیری کرونا سبب شده است برنامه زندگی و کاری دانشجویان دچار مشکل شده و این مساله نارضایتی آن ها را در پی داشته است.

مطالب پر بازدید آرشیو